Den norske rejsebureaukoncern G Travel har valgt Travelport som ny leverandør af sin informationsteknologi. Foto: G Travel.

Travelport får kontrakt med stort norsk rejsebureau

G Travel, den norske kæde af erhvervsrejsebureauer i Norge og Sverige, indgår omfattende aftale med Travelport, der blandt andet har reservationssystemerne Galileo og Worldspan.

G Travel har alene i Norge 27 rejsebureauer, hertil kommer seks i Sverige og 17 i blandt andet Storbritannien og Filippinerne samt partnere i Grækenland og Dubai.

Nu har G Travel og Travelport, der leverer en bred vifte af informationsteknologi til rejsebranchen – herunder via Galileo og Worldspan – netop indgået en stor samarbejdsaftale, oplyser Travelport, der betegner G Travel som et af Nordens mest globale rejsebureauer.

Som led i den nye aftale får medarbejderne hos G Travel via særlig tilpasset teknologi fra Travelport adgang til blandt andet priser fra mere end 400 flyselskaber verden over, 650.000 hotelejendomme og 35.000 biludlejningsstationer. Priserne fra Travelport hos rejsekonsulenterne hos G Travel vil blandt andet vise særlige priser fra 250 flyselskaber, der oplyser særpriser i Travelports reservationssystemer, Galileo og Worldspan.
Disse priser omfatter for eksempel også de såkaldte ancillary produkter som hvad kunderne skal betale ekstra for vælg af flysæde, for at medtage indchecket bagage og prioriteret ombordstigning – altså at kunne komme ombord på flyet før andre.

Hurtige og præcise data
Om aftalen med Travelport siger Finn Vetle Hansen, koncernchef for G Travel:
”Samarbejdet med Travelport er vigtig for os, da vi har brug for en partner på det teknologiske område til at levere hurtige, præcise og troværdige informationer – på dette område er Travelport førende. De mange produkter fra Travelport, som vi nu får adgang til, vil hjælpe vores medarbejdere til at skabe de bedste rejser for vores firmakunder.”

Og Peter Cramon, nordisk direktør for Travelport, siger i pressemeddelelsen fra Travelport:
”Det glæder os at have indgået denne nye store kontrakt med G Travel. Vi er stolte af, at rejsebureauet anerkender værdien af den teknologi, vi kan tilbyde. Den skyldes også vores dygtige medarbejdere, der blandt andet er markedsførende indenfor brug af den nyeste teknologi.”

Også mulighed for analyse af rejsedata
Ligeledes omfatter aftalen mellem Travelport og G Travel, at rejsebureaumedarbejderne får adgang til Travelports såkaldte Business Insights, der blandt andet bruges til at udarbejde en lang række data-analyser for rejsende kunder.

Travelport er ifølge egne oplysninger verdens hidtil eneste globale distributionssystem (GDS) der er certificeret af International Air Transport Association (IATA) som en såkaldt Niveau 3 leverandør i forbindelse med IATA’s NDC – New Distribution Capability – program. Travelport tilføjer løbende flyselskaber til sit NDC-udbud efterhånden som disse bliver klar til dette.

Travelport samarbejder på verdensplan med aktører indenfor rejse- og turismebranchen om alt fra at levere distribution, teknologi og betalingsløsninger. Travelports samarbejdspartnere omfatter udover rejsebureauer blandt andet flyselskaber, hoteller, biludlejning og meget andet.

Travelport har på verdensplan omkring 4.000 medarbejdere i 180 lande og territorier.

Relaterede artikler:

Flere flyselskaber viser flaget via Travelport

Amadeus øger samarbejde med erhvervsrejsebureau

Rejsebureauer lander nye aftaler med Air France KLM

 

x

Læs Også

Ny rejseteknologi giver mange udfordringer

Travel managers er ”positivt skeptiske” overfor flyselskabernes New Distribution Capability-program, der vil berøre hele rejsebranchen, siger den danske formand for IATA’s NDC-gruppe af europæiske travel managers.

Firmarejsende utrygge ved data-sikkerhed

2 ud af 3 er bekymret for data-sikkerhed når de er på forretningsrejse, siger ny undersøgelse fra erhvervsrejsebureauet CWT.

Amadeus udvider i hotelbranchen

Reservationssystemet Amadeus vil bruge 9,2 milliarder kroner på at forstærke sig på hotelområdet med køb af teknologivirksomheden TravelClick.

Distributionssystem styrker sit NDC-team

Sabre – et af de 3 globale GDS-systemer – tanker også markante samarbejdspartnere for at stå stærkere i forbindelse med IATA’s New Distribution Capability-program.

Norwegian øger samarbejde med Amadeus

For at tiltrække flere passagerer til sit voksende antal langruter har Norwegian fornyet sin aftale med distributionssystemet Amadeus.

Amadeus opnår højere status hos IATA

Det globale reservationssystem Amadeus, der er markedsførende i Norden, har som en af de første leverandører opnået Niveau 3 i IATA’s New Distribution Capability-standard, NDC.