Torsdag i næste uge indbyder det nationale tyske turistråd i Danmark nye og kommende samarbejdspartnere i rejsebranchen til online komsammen med informationer og musikquiz.
Tyskland er landet, hvor danskerne under normale år har flest overnatninger. I 2019 blev til 3,4 millioner. Tallet er reelt meget større, da det for eksempel ikke medtager Airbnb-overnatninger eller privat indkvartering.
I hvert fald er Tyskland populært og vil formentlig være blandt de lande, danske turister vil rejse til i første bølge når grænserne igen begynder at åbne.
For at fortælle nyt fra rejselandet Tyskland og give en aktuel status, inviterer Tysk Turist Information i Danmark snart til en online sammenkomst. Det bliver torsdag i næste uge mellem klokken 15 og 16. Indbydelserne er endnu ikke sendt ud.
”Vi savner at se vores samarbejdspartnere, men det kan jo desværre ikke lade sig gøre i denne tid. Derfor vil vi også bruge online-sammenkomsten til blandt andet at pege på muligheder for rejser til Tyskland, når grænsen igen åbner,” siger Ulrik Andersen, travel trade manager hos Tysk Turist Information i Danmark, til STANDBY.DK og tilføjer:
”En tendens, vi blandt andet ser, er, at flere rejsebureauer, der normalt sælger oversøiske rejser, vil prøve Tyskland af som rejseland. Samtidig ser vi også, at rejsebureauer, der i forvejen havde rejser til Tyskland, begynder at etablere nye rejsetilbud i Tyskland. Vi er ikke i tvivl om, at nærmarkeder som Tyskland for danskerne bliver rigtig interessante for danske turister. Tyskland er et sikkert og trygt rejsemål.”
Også quiz om præmier
Den timelange sammenkomst i næste uge vil også byde på en quiz om tysk musik med præmier. Quizmaster er Kenneth K (Karskov), der hver søndag eftermiddag er vært for Musikquizzen på DR P4.
”Vi kommer snart med indbydelsen til vores online-sammenkomst i næste uge. Vi prøver at invitere alle, vi kan komme i tanke om,” siger Ulrik Andersen fra Tysk Turist Information i Danmark.
Tysk førsteplads blandt turismelande
I øvrigt henviser Tysk Turist Information til den netop udkomne årlige imageundersøgelse, Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI). Her indtager Tyskland for sjette gang på tolv år førstepladsen på den globale rangliste over turistlande. Storbritannien og Canada rangerer i år som nummer to og tre.
Målingen af brandværdi er i denne undersøgelse foretaget blandt 50 nationer over hele verden. I august blev over 20.000 personer fra 20 lande interviewet, og undersøgelsesresultaterne dannede baggrund for ranglisten, oplyser Tysk Turist Information.
”Vi forstår fra denne kilde og også fra andre, at Tyskland nyder en god portion respekt, når det drejer sig om den igangværende COVID-19 krise. Mere end halvdelen af respondenterne i 20 lande verden over vurderer Tysklands sundhedsforvaltning under pandemien som positiv. Det er naturligvis meget glædeligt, selvom vi samtidig ser frem til, at pandemien for alvor kan slås ned med en vaccine”, siger turistchef Bo Schou Lauridsen fra Tysk Turist Information i Danmark.
Petra Hedorfer, bestyrelsesformand for det tyske turistråd (DZT, Deutsche Zentrale für Tourismus), siger: “I en verden, der bliver mere og mere ustabil på grund af COVID-19 pandemien og geopolitiske spændinger, repræsenterer Tyskland kontinuitet og pålidelighed samt bæredygtighed og ansvar.”
Relaterede artikler:
Tyskland gør rejsemesser virtuelle