Tysklands største avis har droppet rejsektionen

zeit-verlagseite-02-unternehmen-937x430px-050313VOR EGEN VERDEN: Løbet er kørt for den traditionelle rejsesektion

Af Jørn Henrik Jørgensen

Tysklands største avis, ugeavisen Die Zeit (Tysklands svar på Weekendavisen) meddeler, at de med omgående virkning stopper en mangeårig sektion i avisen forbeholdt rejser og rejseartikler. I stedet kommer en ny sektion med titlen “Z”, som står for Zeit zum Entdecken (tid til opdagelse).

Den ny sektion har nu været præsenteret for læserne i to uger og er tilsyneladende blevet vel modtaget.

Der er fortsat et element af rejse i den nye sektion, men også i bredeste forstand artikler om livsstil (tid til opdagelse).

I forbindelse med meddelelsen om ophør af rejsesektionen anfører avisens chefredaktion, at det bl.a. skyldes et vigende annoncemarked inden for rejseområdet. Man erkender, at læserne i stigende omfang vender sig mod internettet for at søge oplysning om konkrete rejsemål, og at annoncørerne tilsyneladende har valgt at følge denne strøm.