Ups! Det var ikke flyet til Paris

United Airlines.

LUFTFART: Fransk passager skulle fra New York til Paris med United Airlines, men endte 9.000 km derfra.

For nylig havnede det amerikanske selskab United Airlines i en ”shitstorm”, da man brutalt fjernede en passager fra et overbooket fly. Nu har selskabet tilsyneladende begået endnu en brøler.

En fransk passager, Lucie Bahetoukilae, skulle flyve fra Newark ved New York til Paris med United. Afgangen til Paris blev ændret til en anden gate i Newark, men da Lucie Bahetoukilae ikke taler engelsk, forstod hun ikke meddelelsen over højttaleren om ændring af gate og gik derfor til den gate, der stod på boardingkortet.

Personalet i gaten tjekkede hendes boardingkort og lod hende gå ombord på flyet. Her var kvindens plads – 22C – dog optaget, men personalet anviste hende en anden plads i flyet.

Ingen fra personalet bemærkede tilsyneladende den forkerte destination på kvindens boardingkort, og Lucie Bahetoukilae troede alt var i den skønneste orden. Lige indtil hun næsten seks timer senere landede i – San Francisco!

Her måtte hun vente i 11 timer, inden hun endelig kunne gå ombord på et fly mod Paris. Alt i alt tog det hende 28 timer at komme hjem til Paris.

En repræsentant for United siger til ABC News, at man arbejder på at sikre, at en lignende episode ikke kan ske igen.