Receptionsgæster i Scandic Kødbyen, fra venstre bestyrelsesmedlem i Travelmedia Nordic, Stig Thygesen, rejsebrancheanalytiker Ole Egholm, salgschef for Scandic Hotels i Hovedstaden, Cecilie Lange, som mange også kender fra hendes år i Albatros Travel, samt hotellets direktør, Jørgen W. Frederiksen. Foto: Joakim J. Hvistendahl.

VIP Lounge på nyt hotel

Topchefer fra den danske rejsebranche var tirsdag til Travelmedia Nordics VIP Lounge, der denne gang havde det nye Scandic Kødbyen i København som vært.

Travelmedia Nordic, der står bag STANDBY.dk, CHECK-IN.dk og engelsksprogede STANDBYNORDIC.com, indbyder typisk en gang i kvartalet til en uformel VIP Lounge.

Klik for stort format. Luftfarten var ved Lounge-arrangementet repræsenteret af blandt andet disse salgschefer Patrick Menzies fra South African Airways, landechef for Qatar Airways, Pia Lind, Flemming Rosén fra Air Arabia Maroc, ”Sigga” Sigridur Hellen Sveinsdottir fra Icelandair og Erik Lindholm fra GSA-bureauet APG, der blandt andet repræsenterer Sichuan Airlines, der næste uge åbner ny rute fra Chengdu, hovedstad i provinsen Sichuan i det vestlige Kina, til København. Foto: Joakim J. Hvistendahl.

Denne gang havde Scandic Kødbyen, der åbnede i september med 370 værelser og 14 alle forskellige mødelokaler, meldt sig som vært.

VIP Loungen samler typisk omkring 50 topchefer fra biludlejningsfirmaer, flyselskaber, hoteller, rejsebureauer, travel managers og andre primære aktører fra den danske rejsebranche.

VIP Loungen har ingen dagsordenen, gæsterne kan blot gennem et par timer hygge og mingle med kolleger fra rejsebranchen som de ikke nødvendigvis møder i en travl hverdag.

De eneste faste punkter er en kort velkomsttale fra Ole Kirchert Christensen, administrerende direktør og ansvarshavende chefredaktør for Travelmedia Nordic, samt dagens vært, i dette tilfælde direktør for Scandic Kødbyen, Jørgen Wagner Frederiksen. Og så er der typisk lodtrækning om nogle præmier – tirsdag var der en flot gavekurv, et gavekort til hotellets bøfrestaurant, Mør, og et gavekort til overnatning på det nye hotel.

Godt fra start
I sin velkomst sagde hotellets direktør, Jørgen W. Frederiksen, at Scandic er ved at skifte kurs – der bygges ikke mere de traditionelle motorvejshoteller, men mere unikke hoteller med deres egen identitet tilpasset området, de er i.

Bagefter sagde han til STANDBY.dk: ”Vi er kommet godt fra start og sælger flere overnatninger end vi havde forventet ligesom vi ser mange fra lokalområdet bruge vores Mør-restaurant, der har plads til over 150 gæster.

Fordi hotellet først åbnede her i efteråret, var vi ikke født med noget kontraheret forretning fra for eksempel firmakunder – men det kommer næste år. Vi har siden åbningen haft mange rundvisninger og blandt andet oplevet, at nogle af Scandics firmakunder har sagt, at de også ønsker at værelser på dette hotel.”

Relaterede artikler:

VIP Lounge på toppen af Tivoli

Stort rykind til VIP Lounge

Mange fejrede nyt Scandic-hotel