’Zoning’ er en ny hoteltrend

”Når flere generationer rejser sammen, er der mange behov, der skal tilgodeses hos de små, de større, de voksne og de ældre, og det kræver ’zoning hoteller’, der har områder opdelt efter forskellige behov, måske med vandland for børnene, og særlige områder for voksne med grønne områder, stille pool og egen bar”, siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

 

Disse hoteller er skræddersyet til store selskaber – ofte flere generationer – med forskellige interesser, aldersgrupper og behov. Det betyder flere pools for forskellige behov, en rolig voksendel, børnepools til leg, aktivitetspool osv.

 

Det betyder også aktiviteter og sportsfaciliteter til forskellige behov, spa & wellnesscenter for de voksne, flere forskellige barer og restauranter, f.eks. lokker buffetrestauranter ofte børnefamilier mens à la carte restauranter tiltrækker de voksne osv.

 

”Hoteller med zoning tilgodeser flere forskellige målgrupper uden at gå på kompromis med individuelle behov og ønsker, og det giver den optimale ferie, når man rejser mange sammen”, mener Stig Elling.

Skrevet af Flemming Juul