Hurtigruten vil fordoble salget i Danmark

“Vi vil lære danskerne for alvor, hvad Hurtigruten langs den norske kyst har at byde på af fantastiske naturoplevelser, både sommer og vinter. Derfor går vi nu markant ind i Danmark og overtager fra DSB, der hidtil har været generalagent.”



Sådan siger salgschefen Tom Martin Jensen, der nu har fået Danmark som sit kerneområde, da Take Off i går mødte ham på den store rejslivsudstilling i Oslo, hvor solen og vintervejret udenfor bekræftede opfattelsen af norsk natur.



“DSB har gjort det vældig godt i mange år og forbliver vores førende agent, men selve salg- og markedsføring overtager vi selv og satser på en stor buket af danske agenter med et væld af forskellige tilbud. Vi skal lære af et moderne publikums ønsker og krav og vide at leve op til dem. Det vil nå i et tæt samspil med danske rejsebureauer,” fortsætter Tom Martin Jensen.



Som et led i en af de mange nye ligger et af de mest moderne skibe, Midnatssolen, i Oslo i weekenden og huser flere af udstillerne som hotelskib, også de danske. I næste uge sættes kursen mod Danmark med “åbent hus” i både Århus og København.

Skrevet af