VIA Travel skælder ud på Alitalia

Det er uhørt sjældent, at f.eks. et stort erhvervsrejsebureau offentligt undsiger en leverandør.



Men i det nye nummer af VIA Travel Danmarks kundeblad, TravelLife, omtales ”flere ubehagelige episoder som vore kunder har haft under og efter rejse med Alitalia. Under strejke som har påvirket Alitalias afgange fra italienske lufthavne, har Alitalia i flere tilfælde undladt at hjælpe den rejsende med at ombooke flybilletten til alternative afgange. Ved de efterfølgende reklamationssager er det, trods utallige henvendelser fra VIA Travel endnu ikke lykkedes at få Alitalia til at besvare vore kunders henvendelser,” lyder det bl.a.



VIA Travel Danmark sælger fortsat Alitalia, men skriver i bladet, at kunderne “ikke kan forvente hjælp fra Alitalia, hvis der mod forventning skulle opstå problemer på rejsen.”



Om baggrunden for den kontante udmelding, siger VIA Travel Danmark bureaudirektør, Peter Rasmussen (billedet), til Take Off:



”Vi tager udgangspunkt i at servicere vore mange kunder, og forventer en fornuftig kommunikation fra f.eks. vore leverandører – i dette tilfælde Alitalia – når noget går galt på rejsen. Men fordi vi ikke har kunnet få en dialog om problemerne, har vi valgt at gøre opmærksom på situationen.”



”Alitalia bør svare os og kompensere kunderne, som også skal have en forklaring på den manglende service. Men det har været umuligt for os at få svar fra Alitalia,” siger Peter Rasmussen.



ALITALIA LOVER OMGÅENDE FORBEDRING

I en kommentar til den hårde kritik fra VIA Travel, siger Alitalias nordiske direktør, Klaus Henriksen, til Take Off:



”Vi er godt klar over, at vores behandling af reklamationer ikke har været optimal. Det beklager jeg dybt. Vi havde før en uholdbar løsning, men har nu lavet en ny ordning, og jeg er sikker på, at det fremover bliver bedre.”



“Indtil for nylig havde vi outsourcet behandling af reklamationer til et dansk call center. Vi vil naturligvis gerne give ordentlig service og tilfredsstille vore passagerer. Nu har vi netop fået en dedikeret person til at klare reklamationer og vi forventer os meget af denne nye ordning,” siger Klaus Henriksen.

Skrevet af