Arkivfoto: Lufthansa

Lufthansa åbner for øget brug af bookingfunktion

Lufthansa Gruppen udvider sin eksisterende Open API-mulighed til også at omfatte bookingmulighed direkte på for eksempel hjemmesider for møde- og eventarrangører.

Med den nye mulighed, der i første omgang kun er til rådighed på det britiske marked – men som senere skal rulles ud på andre markeder, vil Lufthansa Gruppen styrke sine direkte digitale salgskanaler.

Det sker ved at gruppen udvider adgang til brug af Lufthansa Open API (Application Programming Interface) til nu også at omfatte direkte bookinger af flyvninger med medlemmerne af Lufthansa Gruppen.

Det kan for eksempel være arrangører af messer og andre events som nu kan præsentere Lufthansas bookinghjemmeside direkte på deres egen hjemmeside.

Ved at give adgang til flyselskabets bookingfunktioner via Lufthansa Open API, søger Lufthansa at give mulighed for en ny måde indenfor rejseplanlægning. Tilbuddet fra Lufthansa henvender sig til arrangører af større møder og konferencer, portaler der sælger adgangsbilletter til events og så videre – der alle har brug for også at kunne tilbyde flybilletter.
Via den nye mulighed med Open API-adgang kan disse arrangører på deres egne hjemmesider eller apps vise hjemmesiden fra Lufthansa. Hermed har brugerne – de potentielle deltagere i møder, konferencer, events og så videre – mulighed for på arrangørens hjemmeside eller app at søge efter flyvningen til og fra destinationen, hvor arrangementet foregår.

Lufthansa Gruppen giver dette eksempel på forbedringen ved at have Open API: tilmeldte deltagere kan få tilsendt tilbud om event billetter samt flyvninger via en platform kontrolleret af event-arrangøren.

Nyt samarbejdsområde med eventarrangører
“Med integreringen af bookingmuligheden ind i selve Lufthansa Open API, har vi åbnet for et nyt område med samarbejde med event-arrangører, vi ikke nødvendigvis har samarbejdet med før,” siger Reinhard Lanegger med den korte titel Senior Venture Development Manager Lufthansa Innovation Hub and Project Lead Lufthansa Open API og tilføjer:

”Vi håber dette tiltag og denne nye mulighed fra Lufthansa Gruppen kan inspirere innovative rejsetilbud og ser frem til at vores første partnere på dette områder får indført mulighederne.”

Relaterede artikler:

To mødespecialister indgår samarbejde

Forudser dyrere forretningsrejser

Flyselskab klar med ny nordisk chef