Fra venstre Flemming Rosén, Sales Manager Nordic, Air Arabia Maroc, Pia Klitten, Target Marketing, Asmaa og Kaoutar, Agadir Tourism samt Aziz Mnii, Director for the Nordic and Baltic countries Moroccan National Tourism Office (Foto: Gitte Nielsen)

Agadir indtog København

Omkring 100 rejsebranchefolk fik smagt på Marokko, da Air Arabia Maroc præsenterede flyruten mellem København og Agadir.

Weber Grill Academy i København lagde i sidste uge lokaler til et arrangement, hvor Air Arabia Maroc sammen med de lokale turistmyndigheder i Agadir og Souss-Massa, der er en af de tolv regioner i Marokko, mødte op imod 100 repræsentanter for den danske rejsebranche.

Anledningen var, at Air Arabia i oktober sidste år, åbnede flyruter fra Agadir til henholdsvis København og Stockholm. Der flyves onsdag og søndag fra København og tirsdag og fredag fra Stockholm. Begge ruter opereres med fly af typen Airbus A320, der har plads til 162 passagerer og således har en behagelig sædeafstand på hele 32 tommer.

Ved arrangementet præsenterede selskabets nordiske salgschef, Flemming Rosén, selskabets pris- og servicekoncept. Der er tre pristyper, henholdsvis Basic, Value og Extra. Basic-prisen inkluderer kun transporten, mens en Value-billet giver adgang til frit at indchecke 15 kilo bagage samt få serveret et let måltid ombord. Køber man i stedet en Extra-billet er der 30 kilo fribagage, et varmt måltid, frit sædevalg samt mulighed for at ændre den bestilte billet.

Air Arabia Maroc flyver fra seks lufthavne i Marokko, henholdsvis Casablanca, Fez, Tangier, Marrakech, Nador og Agadir på samlet 50 ruter, hvoraf to går til Skandinavien.

Lokale kokket fløjet ind til København
Eventen var arrangeret af Target Marketing, der havde sat alle sejl til for at skabe størst mulighed opmærksomhed hos det store antal gæster.

Der blev blandt andet serveret en overdådig buffet med marrokanske specialiteter, og hele fire kokke var blevet fløjet direkte ind fra Agadir for at tilberede lækkerierne i det åbne køkken.

Udover Air Arabia Maroc og de lokale turistmyndigheder var der også besøg af incoming-bureauer og hoteller fra regionen, blandt andre Time Travel, Kenzi Hotels, Atlas Kasbah, Iberostar, Golf du Soleil og FST Agency.

Agadir ligger i det sydlige Marokko og er landets førende ferie- og badedestination, og området er også kendt for sine fantastiske golfbaner. Havnebyen ligger lige ud til Atlanterhavet, og et klima med flere end 300 solskinsdage om året har gjort Agadir kendt som en attraktiv helårsdestination.

Mange vælger at kombinere rejsen til Agadir med et besøg i Marrakech, der er en af Marokkos fire traditionelle hovedstæder og beliggende ved foden af Atlasbjergene. Afstanden mellem Agadir og Marrakech er på blot 250 kilometer.

 

Relaterede artikler:

Flere nye ruter til Københavns Lufthavn

Mest for pengene i vinterferien

Ny rute fra Afrika til Københavns Lufthavn

Marokko vil indføre turistskat

x

Læs Også

LGBT-turisme er milliardforretning for Florida-by

Greater Fort Lauderdale har på 20 år mangedoblet sin markedsføring overfor LGBT-segmentet – og netop åbnet hvad byen kalder verdens første LGBT Visitor Center.

Kendt rejsejournalist runder 50 år

Rejsejournalist og redaktør Henrik Lange fra rejseportalen Highways-USA.com fejrer på fredag, den 24. august, sin 50 års fødselsdag med reception i Odense.

Villa-ferie er blevet hit for rejsebureau

”Vi kunne have solgt dobbelt så mange villaferier, hvis vi havde haft mere til udlejning,” siger direktøren for danske Sun Tours, der hører under Bravo Tours.

Konkurrence på bustrafik mellem København og Bornholm

Bornholmerbussen opgiver alligevel ikke København-Bornholm når Molslinjen 1. september overtager færgeruten Ystad-Rønne. Molslinjen indsætter sine Kombardobusser på Rønne-København.

New York klar med spionmuseum

Det nye Spyscape-museum på Manhattan i New York byder på en varieret rundtur i spionernes verden, hvor gæsten kommer i fokus.

Michelin fylder ikke meget i restaurantregnskabet

”Et lighedstegn mellem omsætningen i de danske Michelin-restauranter svarer til at sammenligne med synligheden af Ferrari i den danske bilpark,” siger brancheekspert.