“Ha ha, alle de nationale Discover America-komiteer spørger os, om der også kommer midler til promovering af USA på deres hjemmemarkeder. Det eneste vi kan bekræfte lige nu er, at vi starter i Storbritannien, Canada og Japan nu – fulgt fra næste måned af Brasilien og Sydkorea.”
Det sagde direktør for organisationen Brand USA, Jim Evans, søndag til takeoff.dk ved den store pressesammenkomst, der finder sted dagen før Pow Wow for alvor åbner; i dag mandag.
Når Brand USA begynder at rulle markedsføringsmillioner ud i verden de kommende år bliver der tale om mellem 150-175 mio. dollars, der årligt skal spenderes i at få flere turister til USA.
“Brand USA er sat i verden for at øge antallet af international besøgende, fordi USA taber markedsandele på dette område,” sagde Jim Evans. “Men hvor meget, vi vil bruge i de enkelte områder og regioner, er endnu ikke afgjort. Det vil bl.a. afhænge af, hvor mange ankomster vi i dag har fra de enkelte lande og regioner, hvad vi forventer fremover, hvor meget de rejsende fra områderne bruger i USA osv.”

STANDBY.DK Nyt om rejser

