Tivoli Hotel & Congress Center, den største enhed i Københavns største hotelgruppe, Arp-Hansen, er eneste medlem i Danmark af WorldHotels, der nu er kommet ind under Best Western. Pressefoto.

Best Western får nyt varemærke med 300 hoteller

Samarbejdskæden WorldHotels med 300 hoteller på verdensplan, heraf syv i Skandinavien, overtages af Best Western Hotels som dermed udvider sit udbud af premiumhoteller.

WorldHotels har syv skandinaviske hoteller som nu er ombord i Best Western Hotels & Resorts. Det er kun to år siden at Associated Luxury Hotels købte varemærket WorldHotels, der nu er solgt videre til Best Western. I alt har Best Western nu 14 varemærker – for ti år siden var der bare ét: Best Western.

I Danmark har WorldHotels kun et enkelt medlem, Tivoli Hotel & Congress Center, den største forretningsmæssige enhed i Københavns største hotelgruppe, Arp-Hansen. Hotellet har 679 værelser og blandt andet det største af Arp-Hansens i alt 100 mødelokaler, den store sal på Tivoli Hotel & Congress Center har plads til 2.400 personer.

De øvrige skandinaviske medlemmer af WorldHotels, der nu er kommet med i Best Western, er i Sverige de stockholmske hoteller Hotel Diplomat og Hotel C, mens det i Gøteborg er Sveriges største hotel, Gothia Towers, Upper House og Landvetter Airport Hotel. I Norge er der også kun et medlem af WorldHotels, Hotel Christiania Teater i Oslo.

Best Western Hotels & Resorts betegner selv de cirka 300 medlemmer af WorldHotels som ”premium- og luksushoteller.”

”Enormt potentiale”
“Der er en enorm synergi mellem Best Westen og WorldHotels. Udover, at vi nu kan tilbyde hoteller i alle kategorier, skaber overtagelsen store konkurrencefordele for begge selskaber,” siger David Kong, koncernchef for Best Western Hotels & Resorts i en pressemeddelelse og fortsætter:

“Jeg har den største respekt for WorldHotels og ser et enormt potentiale. Fokus de kommende måneder vil være at drage fordel af synergierne og samtidig bibeholde hvert hotels særpræg og identitet.”

Fordelene for hotellerne i WorldHotels ved at de nu også sælges via Best Western-paraplyen er, at de kan drage nytte af alle Best Westerns ressourcer såsom e-handel platform, samarbejde, loyalitetsprogram, salg- og markedsføringssupport, globalt distributionsnet og indtægtsoptimering.

Vækst i Skandinavien
Best Western i Skandinavien vokser ifølge egne oplysninger i et hurtigt tempo, både gennem opkøb af Sweden Hotels og med tilgang af individuelle hoteller.

“Vi ligger helt i tråd med udviklingen, hvor flere hoteller konsolideres i de store hotelkæder, selvom markedet efterspørger noget helt andet,” siger skandinavisk direktør Johan Kukacka i pressemeddelelsen.

Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien er en medlemsorganisation med over 150 hoteller i Danmark, Norge og Sverige. Best Western har på verdensplan over 4.000 hoteller i mere end 100 lande.

Relaterede artikler:

Nye varemærker hos Best Western

Best Western flytter ind hos Horesta

ABBA-stjerne køber Scandic-hotel