Boeing kan levere 737MAX-10 i 2020

Efter længere tids rygter bekræfter Boeing nu, at man vil være i stand til at levere en yderligere forlænget Boeing 737 i 2020 hvis der er tilstrækkelig stor efterspørgsel, siger chefingeniør Michael Teal.

Han understreger, at det endelige design af B737MAX-10 ligger klar i slutningen af 2017, hvorefter det kan sættes i drift i 2020.

Ifølge Reuters har Boeing rettet henvendelse til de indiske lavprisselskaber SpiceJet og Jet Airways, som begge har udtrykt interesse for det forlængede fly.

Boeing 737 MAX-10 kan hjælpe den amerikanske flyproducent i kampen mod europæiske Airbus A321neo, som i forhold til den hidtil største Boeing 737MAX-9 har både større kapacitet og rækkevidde. A321neo er konfigureret med 240 sæder – 20 sæder mere end den kommende B737MAX-9.

I øvrigt leverer Boeing sin første B737MAX-8 i maj 2017, mens planen for levering af B737-9 er i løbet af 2018.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.