Brancheworkshop sætter fokus på rejser til USA

Den danske Discover America-komite arbejder med klargøring til USA Travel Show i København 7. marts. Rejsebureauerne kan møde alt fra flyselskaber til en lang række amerikanske destinationer.

Det bliver et heldagsarrangement, når den danske Discover America-komite 7. marts indbyder rejsebranchen til sit normalt årlige USA Travel Show. Workshoppen har ikke kunne gennemføres under hele coronakrisen, men i år vender den efter planen tilbage til Copenhagen Marriott Hotel.

Karin Gert Nielsen, direktør for sit repræsentationsfirma Atlantic Link, der blandt andet repræsenterer en række amerikanske destinationer, samt direktør for Discover America Denmark, der arbejder for at udbrede rejselysten til USA, siger til STANDBY.DK:

”Lige nu forventer vi 30 udstillerfirmaer til USA Travel Show, hvor de kan møde 150-200 danske og nordiske rejsebureauagenter og pressefolk.”

Det nordiske marked er blandt de største leverandører i Europa af turister til USA. I 2019, året før coronakrisen, kom der 1,3 millioner besøgende fra Norden, heraf over 300.000 fra Danmark. Det nordiske tal overgås i Europa kun af Storbritannien, Tyskland og Frankrig, der alle har mange flere indbyggere end der er i Norden og Baltikum.

IMAX-film, paneldebat og workshop
USA-dagen begynder om morgen i biografen på Fisketorvet, hvor Brand USA, der markedsfører turisme til USA i udlandet, præsenterer IMAX-filmen ”Into America’s Wild.”

Herefter fortsættes der om formiddagen på Marriott-hotellet med en paneldebat om tendenser, muligheder og udfordringer for igen at få gang i rejserne til USA i kølvandet på coronakrisen.

Om eftermiddagen følger blandt andet en workshop, hvor rejsebranchedeltagerne kan møde repræsentanterne for de amerikanske udstillere.

Masser af udstillere
Udstillerne til årets USA Travel Show tæller blandt andet, nævnt alfabetisk:

Air France/KLM/Delta Air Lines, American Tours International, American Queen Voyages, Artemis Adventure Tours, Condor, Cruise America & Canada RV Rentals, Experience Kissimmee (Florida), Explore Fairbanks (Alaska), Florida Keys & Key West, Fort Myers (Florida) samt Great America West (Idaho, Montana, North Dakota, South Dakota og Wyoming)

Med på Marriott i København er også Greater Miami & the Beaches, Icelandair, Mammoth Lakes Tourism, Nature Horizon Tours, SAS, Seaworld Parks & Entertainment, St. Petersburg og Clearwater (ved Tampa i Florida), Travel South USA (Alabama, Arkansas, Georgia, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, North Carolina, South Carolina, Tennessee og West Virginia), Universal Parks & Resorts, Visit Anchorage, Visit Lauderdale, Visit Orlando og Yosemite Mariposa County Tourism Bureau.

Relaterede artikler:

Mangel på udlejningsbiler giver højere priser

Rejsesalget fortsætter trods omikron-varianten

FlixBus køber amerikanske Greyhound Lines