Britisk turisme jubler over prins Harrys bryllup

Rejsebranchen i Storbritannien har været hurtigt ude med arrangementer i forbindelse med det kongelige bryllup til foråret mellem Meghan Markle og prins Harry.

Da brylluppet blev annonceret sagde VisitBritain og European Tourism Association at nyheden er fantastisk for britisk turisme, mens Sandals Resorts, der er benyttet af pris Harry som feriedestination, straks kom ud med særlige tilbud til gæster med navnene Meghan og Harry med bookingkoden ’SHESAIDYES’.

Formanden for European Tourism Association Mario Bodini: “Det er godt nyt for Storbritannien. Det seneste kongelige bryllup var en enorm succes, så hvorfor skulle det næste ikke også blive det? Kongefamilien er stærkt undervurderet i forbindelse med den positive effekt, den har for turismen og besøgsøkonomien. Jeg er sikker på at hele turistbranchen varmhjertet ønske det unge par tillykke”.

VisitBritain beretter, at turisme med forbindelse til de kongelige slotte, som Buckingham Palace og Windsor Castle genererer over £500 millioner årligt og tiltrækker mere end 2,7 millioner besøgende.

En talsmand for VisitBritain gratulerer de nyforlovede og siger: ”Kongefamilien er yderst vigtig for Londons turisme og med et kongeligt bryllup bliver det et helt stort tilløbsstykke”.

Britisk par i fængsel for falsk sygemelding

Fortsat stigende britisk flypassagerafgift

Britiske flyselskaber presses ind i EU