Danmarks Turistråd får ny salgs- og marketingdirektør

Dorte Kiilerich kommer fra en stilling som direktør for markedsføring af Norge i Innovasjon Norge, det nyligt fusionerede Norges Turistråd. Indtil fusionen var hun i fire år Norges Turistråds regionsdirektør for Norden – bl.a. med ansvar for det norske markedskontor i Danmark.



Dorte Kiilerich har en BBA i international afsætning fra Handelsakademiet i København samt en efteruddannelse i Corporate Branding og Communication fra Handelshøjskolen i København.



Fra tidligere har hun erfaring fra stillinger med at markedsføre skandinaviske designmøbler på udenlandske markeder ligesom hun i en årrække var adm. direktør for en møbelvirksomhed, salgschef for Aarhus Stiftsbogtrykkeri og for TV1000 Danmark.



Dorte Kiilerich viste i Norges Turistråd en stærk evne til at samle turisterhvervet om fælles mål for strategi, finansiering og markedsføring, oplyser Danmarks Turistråd. Hun kommer både med en stor strategisk indsigt i international markedsføring, lang erfaring med forbrugerkampagner og har været dybt involveret i den digitale markedsføring af Norge.



”Dorte Kiilerich har allerede prøvet kræfter med mange af de problemstillinger, det danske turisterhverv står over for. Hun kender turismen og har den styrke, at hun kommer udefra og kan se på dansk turismes behov og udfordringer med friske øjne. Det gør hendes profil komplet,” siger adm. direktør Ulrik Bülow, Danmarks Turistråd; han tiltrådte selv i sit nye job ved årsskiftet.



Dorte Kiilerich afløser Karim Nielsen, der i sommer blev direktør for First-hotellerne i Danmark.



For Dorte Kiilerich er arbejdet med at videreudvikle varemærket Danmarks af stor betydning: ”Alle har et omdømme. Nogle vælger at få det skabt for sig. Andre vælger at skabe det selv. Det er altafgørende at opbygge et stærkt varemærke over for turisterne – og indadtil for at markedsføre turismen som et vigtigt erhverv,” siger hun.

Skrevet af