Cimbers fremtid linket til SAS

Jan Palmér ligner ikke en mand tynget af gæld eller bekymringer over fremtiden i et flyselskab, som nu er ved den afgørende milepæl. ”Jeg ser løsninger for mig,” siger han i et stort interview i det nye Stand By, hvor han pryder forsiden.

 

Om forholdet til SAS fortsætter han: ”I både svenske Skyways og Cimber har vi samarbejde. På en måde er vi linket sammen i et fællesskab, hvor vi dækket et behov som SAS ikke har fly til.”

 

Han bliver heller ikke bliver skizofren af, at Cimber og SAS det ene øjeblik er konkurrenter – f.eks. på Stockholm (med Bromma-København, som Cimber åbner 10. april) – og det andet at være i tæt samarbejde med fire fly i SAS, og code share på danske indenrigsruter.

 

Faktisk har Cimber Sterling (snart uden Sterling) selv planer om at starte flere direkte regionale ruter fra Aalborg og Aarhus. ”Det undrer mig, at Aarhus ikke har flere direkte ruter,” siger Jan Palmér.

 

I fremtiden skal der satses på Norden, foreløbigt i tæt samarbejde mellem de to søsterselskaber, Sterling og Skyways med i hvert fald én fælles konkurrent: Flybe Nordic.

 

”Hvis de (Flybe, red) vil ind i dansk indenrigstrafik, skal de få kamp til stregen. Vi viger ikke fra vores hjemmebane,” siger han.

 

Læs det store interview i april-udgaven af Stand By.

Skrevet af Ejvind Olesen

Cimbers fremtid linket til SAS

Jan Palmér ligner ikke en mand tynget af gæld eller bekymringer over fremtiden i et flyselskab, som nu er ved den afgørende milepæl. ”Jeg ser løsninger for mig,” siger han i et stort interview i det nye Stand By, hvor han pryder forsiden.

 

Om forholdet til SAS fortsætter han: ”I både svenske Skyways og Cimber har vi samarbejde. På en måde er vi linket sammen i et fællesskab, hvor vi dækket et behov som SAS ikke har fly til.”

 

Han bliver heller ikke bliver skizofren af, at Cimber og SAS det ene øjeblik er konkurrenter – f.eks. på Stockholm (med Bromma-København, som Cimber åbner 10. april) – og det andet at være i tæt samarbejde med fire fly i SAS, og code share på danske indenrigsruter.

 

Faktisk har Cimber Sterling (snart uden Sterling) selv planer om at starte flere direkte regionale ruter fra Aalborg og Aarhus. ”Det undrer mig, at Aarhus ikke har flere direkte ruter,” siger Jan Palmér.

 

I fremtiden skal der satses på Norden, foreløbigt i tæt samarbejde mellem de to søsterselskaber, Sterling og Skyways med i hvert fald én fælles konkurrent: Flybe Nordic.

 

”Hvis de (Flybe, red) vil ind i dansk indenrigstrafik, skal de få kamp til stregen. Vi viger ikke fra vores hjemmebane,” siger han.

 

Læs det store interview i april-udgaven af Stand By.

Skrevet af Ejvind Olesen