Costa pris til Profil Rejser

”Er vi klar til opvasken?” Peter Rasmussen, Profil, sammen med Anette Jørgensen Team Benn (tv) og Gitte Sørensen, My Cruise (th)

”Er vi klar til opvasken?” Peter Rasmussen, Profil, sammen med Anette Jørgensen Team Benn (tv) og Gitte Sørensen, My Cruise (th)

CRUISE: Prisen for den største fremgang i Skandinavien for salg af krydstogter med Costa Cruises gik til Profil, og generelt er der enighed i branchen om, at Costa er et af de rederier, der har størst fokus på rejsebureauerne.

Costa Cruises har ikke altid haft det let. Rederiets image har haft skrammer i lakken, men det seneste par år er salget i Skandinavien gået strygende. Også fordi der er en stor villighed til at arbejde sammen med rejsebureauerne i stedet for at gå direkte til forbrugerne. Noget som andre rederier praler meget af, men ikke efterfølger. Især ikke for grupperejser.

Costas flagskib i dag er Costa Diadema, der matcher de bedste i denne størrelse. Forleden var 1.200 europæiske branchefolk inviteret med om bord på et skib, der har plads til 3.732 passagerer og 1.253 besætningsmedlemmer.

De fik hjælp, hvis man kan kalde det sådan, af branchefolk nogle få timer, hvor et udvalg af deltagerne iført Costa-uniformer deltog i den alminelig drift.

Undervejs blev der uddelt priser, og her modtog adm. direktør Peter Rasmussen, Profil Rejser, Cruise prisen for ”størst fremgang i Skandinavien”, som ikke er det samme som at være størst, men det indikerer den bredde bureauet efterhånden har fået (tidl. How2Cruise).

”Det var mit første krydstogt med Costa. Jeg blev positivt overrasket over indretning, design og effektivitet om bord, ” siger Peter Rasmussen, som senere viste sin gode vilje ved at tage del i afrydningen og opvask i det store industrikøkken.