Belønning kan skaffe flere passagerer

’Giv belønning for øget passagerertal og giv os større indflydelse på, hvordan busdriften kan blive bedre, så kan vi sammen vende et fald i antal passagerer til vækst’, lyder et forslag fra Arriva I følge business.dk.

”I dag udbydes trafikken med enorm detailstyring uden sammenhæng mellem betalingen til busselskabet og succeskriteriet, at der kommer flere passagerer. Det må man gøre op med. For hvis der ikke er penge i at skabe vækst, så går vi ikke efter det”, siger Johnny Hansen, direktør i Arriva Skandinavien.

Man bør skele til Helsingborg, hvor busoperatørens betaling kun stiger, hvis passagertallet stiger. Samtidig samarbejder alle om at lokke flere over i busserne, og den model har øget det årlige antal buspassagerer fra syv til ti millioner siden 2005. Det kan man lære af i Danmark, mener Arriva.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.