Hotel Skt. Petri i København er et af de tre danske hoteller på erhvervsrejsebureauet Egencias liste over dets 100 foretrukne hoteller verden over. Pressefoto fra Hotel Skt. Petri.

Danske hoteller på Top 100 hos stort erhvervsbureau

12 skandinaviske hoteller – her af tre danske – er på årlig Top 100 fra det globale erhvervsrejsebureau Egencia over foretrukne hoteller verden over, baseret på kundebedømmelser.

Med sin årlige liste anerkender Egencia hoteller verden over, der yder den bedste kundeservice. De 100 hoteller på listen havde sidste år de bedste resultater i at give rejsende den bedst mulige oplevelse med en kundeservicebedømmelse på 100 procent, oplyser erhvervsrejsebureauet.

De 100 mest foretrukne hoteller på Egencias Top 100-liste for 2019 er i 17 lande på fem kontinenter. Sidste år leverede de tilsammen knap 90.000 overnatninger med gratis morgenmad og 75.000 overnatninger med loyalitetspoint til over 145.000 erhvervsrejsende gennem Egencia, der ejes af de store amerikanske Expedia- koncern som blandt andet også omfatter Hotels.com

Der er tre danske hoteller på Top 100-listen, alle i København: Skt. Petri, lejlighedshotellet Stay Copenhagen på Islands Brygge og Radisson Scandinavia.

De øvrige skandinaviske hoteller er i Norge alle i Oslo, nemlig First Hotel Millennium Ullensaker og Radisson Blu Airport Hotel, Oslo Gardermoen – mens det i Sverige er Radisson Blu Scandinavia Hotel i Gøteborg og i Stockholm: Best Western Hotel Bentleys, Hotel Kungsträdgården, Hotel Rival, Hotel Sundbyberg, Radisson Blu Waterfront Hotel og Story Hotel Signalfabriken.

Rejsemålene med flest hoteller på Egencia-listen er Chicago, London, Paris, New York og San Francisco.

God kundeservice
Det er fjerde år i træk, at Egencia kårer de 100 bedste hoteller. Hotellerne er valgt ud fra tilfredshedsundersøgelser, priser, faciliteter til erhvervsrejsende, kundeservice samt den samlede gæsteoplevelse i 2018.

Egencia-listen anerkender hoteller, der gør en ekstra indsats for kunderne ved at yde den bedste service til erhvervsrejsende og værdi for pengene til erhvervskunder.

“En god oplevelse er lige så vigtig for os, som det er at tilbyde en god erhvervsrejseplatform. Derfor anerkender vi hvert år hoteller, som yder en enestående kundeservice og tilbyder værdi for pengene samt populære faciliteter,” siger Andrew Dyer, VP of Global Supply hos Egencia.

Relaterede artikler:

Stort erhvervsrejsebureau skifter direktør

Hotelgæster skal bruge mindre vand

Flere firmakunder booker via rejsebureauer