Over 100.000 flypassagerer blev ifølge Associated Press berørt, da usædvanlig hårdt vintervejr kombineret med en mildest talt dårlig dømmekraft førte til 1.096 aflyste JetBlue-afgange, skriver epn.dk
JetBlue – og i navnlig selskabets topchef og stifter David Neeleman – er efterfølgende blevet ristet i medierne.
I et forsøg på at vinde en smule af den tabte anseelse tilbage har JetBlue iværksat den omfattende undskyldnings-kampagne med helsides-annoncerne i store aviser i 15 af de største byer på den amerikanske østkyst, som var hårdest ramt af aflysningerne:
“Vi er kede af det og skammer os,” begynder annoncerne og fortsætter: “Mange af jer enten strandede, blev forsinkede eller blev ramt af aflysninger efter den alvorlige snestorm i det nordøstlige USA, som gjorde det vanskeligt for vores fly og – endnu vigtigere – vores piloter og kabinepersonale at komme frem.”
Tagget med: JetBlue