Effektiviteten er afgørende

VIA Travels årlige kundeundersøgelse blandt godt 12.000 forretningsrejsende viser, at forretningsfolk prioriterer en effektiv rejse højest – også foran prisen.

Helt i toppen ligger ønsket om kortest mulig rejsetid med færrest mulige mellemlandinger. Derefter følger fleksibel returrejse og først som nummer tre kommer muligheden for at rejse billigst muligt. Længere nede på prioriteringslisten kommer miljøvenlige rejsemåder og lavest prioritet får en mere komfortabel rejse på businessklasse.

”Pris vil selvfølgelig altid være et vigtigt element og har nok fået en endnu højere prioritet i kølvandet på finanskrisen, men det er vigtigt at understrege, at det ikke kommer højest når kunderne vurderer hvad, der er vigtigst. At pris på mange måder øger i vigtighed sammenlignet med komfort støtter en international trend. Flyselskaberne ombygger flyindretningen, tilbyder flere økonomisæder, og har øget satsningen på Economy Extra til forskel fra Business og First”, siger adm. direktør i VIA Travel, Rune Feltman.

Han nævner også selvbookningsløsninger som en klar tendens til, at trenden er langvarig: ”Væksten i selvbookningsløsninger startede længe før finanskrisen. Sådanne løsninger giver kunderne god oversigt over det prisbillede, man står ovenfor og kunderne bliver meget bevidste om de valg de træffer”.

Ifølge undersøgelsen fremgår det også, at kunderne anser service og kundebehandling som allervigtigst.

 

”94,5% af vore kunder er godt tilfredse med deres bureauforbindelse. Det er et tal vi er stolte over og viser vigtigheden af lokal tilstedeværelse, hurtig og personlig service, samt et godt selvbookningssystem”, siger Rune Feltman.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.