Etihad med rene economy-fly

To Airbus A320 skal om-konfigureres så de får plads til 162 rejsende, en vækst på 42 sæder i forhold til den nuværende konfiguration. Flyene skal anvendes på Etihads korte ruter med stort behov for økonomiklassetrafik og lav premium-trafik hvilket især bliver på ruterne til Alexandria, Colombo, Damaskus, Doha, Kozhikode og Trivandrum. 

 

Planen er at udvide flyflåden med 10 A320 udelukkende med økonomiklasse til nye korte ruter og til eksisterende ruter med lavt behov for premium-klasser. 

 

“Etihad er vokset i en rasende fart de seneste seks og et halvt år. Vi har opbygget et stærkt produkt og det er på tide at udfordre os selv med hensyn til hvordan vi leverer service til forskellige markeder og segmenter”, siger James Hogan, Etihad Airways koncernchef 

 

Rejsende i et rent økonomiklasse-konfigureret fly får samme service som på andre fly med personligt underholdningssystem, varmt eller en koldt måltid og drikkevarer.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.