Maltmagasinet er blevet en del at Hotel Ottilia, der åbner 14. januar 2019. Foto: Brøchner Hotels

Fare for overkapacitet

Direktøren for Brøchner Hotels er ikke i tvivl om, at konkurrencen om gæsterne i København bliver hård de kommende år. 14. januar åbner kæden sit sjette boutique hotel i Carlsberg Byen.

Det skorter efterhånden ikke på hoteller og sengepladser i hovedstaden. Arp-Hansen Hotel Group har netop åbnet endnu et Wakeup-hotel i Bernstorffsgade med 342 værelser, der i marts 2019 udvides til 585 værelser. Også Wakup i Borgergade udvides fra 498 værelser til 770 i 2020.

I 2020 åbner Nordic Choice Hotels Villa Copenhagen med 390 værelser i det gamle centralposthus ved Hovedbanegården, og 14. januar 2019 åbner Brøchner Hotels Hotel Ottilia i Carlsberg Byen med 155 værelser.

”Det er en meget seriøs hoteludvikling, der er i gang. Jeg er ikke i tvivl om, at konkurrencen bliver hård, og at udbuddet på et tidspunkt overstiger efterspørgslen,” siger Karim Nielsen, der er direktør for Brøchner Hotels, der også tidligere i august i år åbnede det eksklusive 5-stjernede Herman K tæt på Kongens Nytorv med blot 31 værelser.

Han er dog fortrøstningsfuld i forhold til det nye Hotel Ottilia, selv om det i modsætning til Brøchners øvrige hoteller i hovedstaden ikke ligger i indre by, men i Valby.

”Vi tror meget på, at Carlsberg Byen vil udvikle sig til en ny spændende bydel, når det hele står færdigt om ca. fem år. Der bliver skabt omkring 10.000 arbejdspladser, 3.500 nye boliger, og der ligger desuden store virksomheder som FLSmidth og Lundbeck Pharma i Valby,” siger Karim Nielsen.

Ydmyge overfor opgaven
Direktør for Hotel Ottilia er 48-årige Lene Larsen, der har været over 10 år hos Brøchner Hotels, hvor hun blandt andet har været direktør for Avenue Hotel og Hotel SP34.

I øjeblikket er man i gang med apteringen, det vil sige reparation af småskader, monteringen af ledninger og møblering af værelser på Hotel Ottilia. Det kommer til at rumme tre restauranter, et nyt spakoncept, konferencelokaler med plads til 200 og en tagterrasse med udsigt over København og plads til 250 gæster.

Desuden kan gæsterne bruge deres egen mobil, når de skal låse døren til værelset op, og når de skal tjekke ind og ud af hotellet. Indhold fra mobilen kan også streames på skærmen i rummet.

”Vi glæder os meget til opgaven, men er også meget ydmyge overfor den. Det bliver et spektakulært hotel, som også nok skal få international omtale ligesom mange af vores øvrige hoteller,” siger Karim Nielsen.

 

Relaterede artikler:

Direktørrokade på hotelkæde

31-årig ny i spidsen for 5-stjernet hotel

Fra Marriott til Carlsberg