British Airways lancerer snart et helt nyt mad-koncept i selskabets Club Europe. Foto: Nick Morrish/British Airways

Investerer millioner i nyt catering-koncept

British Airways laver stor opgradering på mad og drikke i Club Europe, der er flyselskabets business class på de europæiske flyvninger.

En investering på hele 4,5 milliarder pund (37,2 milliarder kroner, red.) er, hvad British Airways i øjeblikket er i gang med at realisere. Flere millioner fra denne pulje bliver brugt til at forbedre spiseoplevelsen om bord på det britiske flyselskabs kortdistanceruter.

British Airways melder således, at der fra den 12. september vil blive introduceret helt nye menuer i Club Europe, som er selskabets business class. Opgraderingen består blandt andet af forbedrede opskrifter og særligt signatur-brød i varm udgave. Retterne er udviklet med fokus på vigtige britiske ingredienser.

I første omgang bliver der mulighed for blandt andet at sætte tænderne i roastbeef fra Herefordshire, British Reared Pork-pølser og britiske oste.

Sæsonbetonede retter
På de lidt længere flyvninger i Europa – for eksempel til Faro i Portugal – vil passagererne kunne vælge mellem to varme menuer og en kold menu. Herudover vil menuerne på flyvninger til og fra London Heathrow blive ændret to gange om måneden i stedet for kun månedligt.

“Vi har investeret i vores måltider til kunderne, da vores nye Club World-menuer på langdistanceruterne viser sig utroligt populære, og vi vil gerne kunne tilbyde denne kvalitet og udvalg i vores kortdistance-kabine, Club Europe, også,” siger Carolina Martinoli, direktør for brand og kundeoplevelse hos British Airways.

“Mange af vores kunder rejser regelmæssigt, så vi tror, at ​​de vil sætte pris på større varietet og gode kvalitets-ingredienser. Vores fokus på herkomst vil også betyde sæsonbetonede retter fra steder omkring de britiske øer.”

Foruden maden vil British Airways også skrue op for kvaliteten af drikkevarerne i Club Europe. Det vil fremover være muligt at bestille vin i kvarte flasker, ligesom man kan få serveret britisk kvalitetskaffe fra Union Hand-Roasted Coffee.

Passagererne på økonomiklasse bliver ikke forbigået i British Airways’ seneste opgradering af maden om bord. Rejsende i denne del af flykabinen får blandt andet chancen for at nyde den populære kylling/bacon-sandwich, mens vegetarerne kan indtage en sandwich kaldt ’Life On The Veg’.

Nye lounges
En anden del af pengene fra flyselskabets store investering bliver brugt på nye eller forbedrede lufthavnslounges verden over. Indtil videre har British Airways åbnet nye lounges i Rom og Aberdeen, som samtidig er lanceringen af selskabets nye designkoncept. Senere i år åbner det britiske flyselskab en ny lounge i New York, og den vil blive efterfulgt af opgraderinger af de eksisterende lounges i Genève, San Francisco, Johannesburg, Chicago og London Heathrow.

British Airways investerer de 37,2 milliarder kroner i løbet af de næste fem år, og pengene skal blandt andet også bruges på den bedste WiFi-kvalitet. Ligesom flyselskabet vil opgradere kabinen i 128 langdistancefly og få leveret 72 helt nye fly.

 

Relaterede artikler:

Ny catering på British Airways World Traveller

BA-passagerer klager over for lidt mad

BA udskifter mad med chokolade

Hvornår smager flymad bedst?

Faste ryglæn på British Airways fly