Kraftig vækst hos Jet Time

Således steg omsætningen med 30 pct. fra 548 mio. kr. til 714 mio. kr., mens antallet af flyvetimer steg med 28 pct.  til ca. 18.800 timer.
Selskabets indtjening udviklede sig også tilfredstillende, idet resultatet før skat steg fra 8 mio. kr. til 15 mio. kr.
Flere end 250.000 danskere rejste på charterferie med Jet Time, en stigning på ca. 25 pct. i forhold til året før. Dette giver Jet Time en markedsandel på omkring 25 pct. på det danske fly chartermarked. 
Selskabets udleje af fly og besætninger til andre flyselskaber er ligeledes vokset markant.
I takt med disse betydelige aktivitetsstigninger er Jet Times flyflåde løbende blevet udbygget, senest med 2 Boing 737-700 Next Generation fly. Selskabet beskæftigede ved udgangen af regnskabsåret ni Boing 737 fly, alle med 148 sæder.
Selskabets administrerende direktør, Klaus Ren, er tilfreds med udviklingen i Jet Time. 
”Vi har i vores relativt korte levetid formået at slå vort navn fast som den førende udbyder af charterkapacitet i Danmark. Vi kan nu se frem til et år, hvor vi for alvor begynder at vokse udenfor landets grænser. 
Vi har således for indeværende vinter og næste sommer indgået kontrakter på en lang række nye flyvninger, specielt ud af svenske lufthavne.  Jeg forventer at vi i år kommer til at flyve mere end 100.000 svenskere og også en del nordmænd på ferie. På længere sigt kan det øvrige skandinaviske marked let komme til at overstige vores danske produktion. I Danmark er det for tiden svært at se yderligere markante vækstmulighder for os.”
Med de seneste omsætningstal, og Cimber Sterling på Ukrainske hænder, overtager Jet Time pladsen som det største danskejede luftfartsselskab. Ejerkredsen består af en kreds af danske erhvervsfolk, nemlig Lars Thuesen, bestyrelsesformand, Frederik Heegård, Stig Bøgh Karlsen, Ditlev Wedel Wedelsborg og Martin Møller, samt selskabets ledelse.

Skrevet af Redaktionen

Kraftig vækst hos Jet Time

Selskabets indtjening udviklede sig også tilfredsstillende, idet resultatet før skat steg fra 8 mio. kr. til 15 mio. kr.

 

Over 250.000 danskere rejste på charterferie med Jet Time, en stigning på ca. 25% i forhold til året før. Dette giver Jet Time en markedsandel på omkring 25% på det danske fly chartermarked.

Selskabets udleje af fly og besætninger til andre flyselskaber er ligeledes vokset markant.

 

I takt med disse betydelige aktivitetsstigninger er Jet Times flyflåde løbende blevet udbygget, senest med 2 Boeing 737-700 Next Generation fly. Selskabet beskæftigede ved udgangen af regnskabsåret ni Boeing 737 fly, alle med 148 sæder.

 

Selskabets administrerende direktør, Klaus Ren er tilfreds med udviklingen i Jet Time. ”Vi har i vores relativt korte levetid formået at slå vort navn fast, som den førende udbyder af charterkapacitet i Danmark. Vi kan nu se frem til et år hvor vi for alvor begynder at vokse udenfor landets grænser. Vi har således for indeværende vinter og næste sommer indgået kontrakter på en lang række nye flyvninger, specielt ud af svenske lufthavne.  Jeg forventer at vi i år kommer til at flyve mere end 100.000 svenskere og også en del nordmænd på ferie. På længere sigt kan det øvrige skandinaviske marked let komme til at overstige vores danske produktion. I Danmark er det for tiden svært at se yderligere markante vækstmuligheder for os”

 

Med de seneste omsætningstal, og Cimber Sterling på Ukrainske hænder, overtager Jet Time pladsen som det største danskejede luftfartsselskab. Ejerkredsen består af en kreds af danske erhvervsfolk, nemlig Lars Thuesen, bestyrelsesformand, Frederik Heegård, Stig Bøgh Karlsen, Ditlev Wedel-Wedellsborg og Martin Møller, samt selskabets ledelse.

Skrevet af Redaktionen

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.