Malév går imod strømmen

Malévs nye forretningsstrategi har sikret, at selskabets passagertal siden april atter er steget. Trods en vanskelig økonomisk situation er det lykedes selskabet – som et af de få i Europa – at øge passagertallet i årets andet kvartal.

 

Ved årets begyndelse ændrede Malév fokus og satsede på nøgleområderne med markedsføring overfor nye kundesegmenter, bedre udnytelse af kapaciteten og styrkelse af både markedsandele og load factor. Selskabet satser på en løbende strøm af specialtilbud, der kan konkurrere med lavprisselskaberne og har fordoblet sit marketing budget, indført online reservation, udviklet et særligt spareprogram for erhvervsrejsende og startet salg af pakkerejser.

 

Karim Makhlouf CCO forklarer, at indsatsen har ført til en gennemsnitlig vækst på 8% for april, maj og juni. De tre første uger i juli var væksten 7%. Det har øget markedsandelen i Ungarn med 3,2% til 43,4% i andet kvartal, og reservationerne for kommende måneder ser positive ud.

 

Selskabets vigtigste ruter går til Amsterdam, København, London, Paris, Madrid, Bruxelles og Frankfurt, men også ruterne til  Athen, Bukarest og Tel Aviv har opnået stor betydning.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.