Foto: Kuoni.

For mange online-informationer giver kunder i butikken

Turoperatøren Kuoni fortæller, at folk, der vil på ferie i højere grad vender tilbage til rejsebureauernes eksperter fordi nettet overfalder dem med en syndflod af informationer.

Kuoni har i sin omfattende Worldwide Trends Report 2018 kunnet konstatere, at feriekunder føler sig oversvømmet af informationer, når de søger på deres rejsemål og rejsen dertil.

Det har ifølge turoperatøren fået adskillige til at vende tilbage til de klassiske rejsebureauer for at hente troværdige informationer fra eksperter, der ’har været der, har prøvet det’.

79 procent er overmætte
Den uafhængige undersøgelse, der er udarbejdet for Kuoni af analysefirmaet Censuswide i januar, viser, at 79 procent føler sig overmættet med online forums, bedømmelser og priser.

Kuoni siger, at to tredjedele havde mere lyst til at få informationerne fra kvalificeret personale, som ved hvad de taler om: “Dette skift i opfattelsen får flere personer til at henvende sig til fagfolk og specialister, når det handler om at booke ferier, fordi de er i stand til at skære igennem de modstridende informationer, som nettet flyder over med”.

Yderligere undersøgelser viser, at det er normalt for folk, der prøver at planlægge deres ferie via internettet, bruger mere end en time til at lave research, før de tager kontakt med professionelle for at finde de bedst egnede tilbud.

Store investeringer
Kuoni siger, at den skiftende attitude har hjulpet med at etablere koncernens 50 butikker med over 300 ansatte alene i Storbritannien.

Derek Jones, administrerende direktør i Kuoni: “Ferier er store investeringer og den spændende del starter med planlægning, men et stigende antal ender med så mange modstridende informationer, at det giver mere hovedpine end glæder. Der er et stigende behov for ægte ekspertise og samtalen – gerne øje til øje – med én der for alvor ved, hvad det drejer sig om, kan man nyde både på ferien og i årene efter”.

Relaterede artikler:

Svensk koncern køber Kuoni

Rejsebureau køreklar med nyt feriekoncept

Nyt rejsebureau skyder op