Marriott-koncernen vil gerne være større i Norden.

Marriott skal være mere synlig i Norden

Et af verdens største hotelkæder overvejer at få udviklingsdirektør på det nordiske marked.

Marriott, der regnes som verdens tredjestørste hotelkæde, vil øge sit fokus på det nordiske marked. Her er kæden i dag ikke stærkt repræsenteret. I Danmark har den to hoteller, Copenhagen Marriott, Danmarks største 5-stjernede hotel med sine 406 værelser, og AC Hotel Bella Sky Copenhagen; AC er et af de cirka 30 varemærker under Marriott. AC Hotel Bella Sky Copenhagen ved Bella Center er med sine 812 værelser Danmarks største hotel. Næste år åbner et andet Marriott-varemærke, Moxy, sit første hotel i København.

Men Marriott skal have en højere profil på det nordiske marked, siger John Licence, Vice President Premium & Select Brands, Europe for Marriott, til travelmart.no

Sidste år åbnede Marriott sit første hotel i Norge, Moxy Oslo X. ”Det er vores første hotel i Norge, men vi har været repræsenteret i København og Stockholm i 12-15 år med andre varemærker. Nu har vi bestemt os til at ansætte en udviklingsdirektør for det nordiske marked med base i Norge. Vi ønsker en med godt lokalkundskab, i stedet for at tage en fra udlandet. Marriott ser et stort potentiale i denne del af Europa, men det er ikke let med mange stærke, veletablerede varemærker. Vi ønsker at komme ind på markedet med flere varemærker, ikke kun Moxy,” siger John Licence.

40 Moxy-hoteller på vej
Det nye Moxy-hotell i Oslo er et samarbejde med Marriott-partneren Belvar. Der er 40 Moxy-projekter på vej i Europa; 16 åbner i år, andre 16 næste år.

Efter Marriott overtog Starwood-kæden med blandt andet Sheraton har Marriott som verdens tredjestørste hotelkoncern over 6.500 hoteller med 1,2 millioner værelser i over 120 lande. Alene sidste år åbnede Marriott på verdensplan over 470 nye hoteller.

 

Relaterede artikler:

Marriott åbner nyt hotel hver 14. time

København mangler internationale hotelkæder

Nyt Marriott-hotel i København tre år forsinket