Nyt partnerskab skal lokke turister til Danmark

TURISME: VisitDenmark og Airbnb har indgået et samarbejde, der skal være med til at promovere Danmark som et skønt rejseland i hele verden.

Turister fra hele vores dejlige jordklode skal have øjnene op for Danmark som en unik rejsedestination.

Det er formålet med et nyt samarbejde mellem VisitDenmark og den stadig mere populære Airbnb, hvor helt almindelige danskere lejer deres boliger ud til turister og derved indgår i en deleøkonomi.

Danmark skal gøres mere attraktiv ved, at VisitDenmark og Airbnb udveksler erfaringer og kendskab til rejsetendenser, besøgstal og deleøkonomi. De to parter vil desuden løbende udvikle fælles kampagner.

Hygge til turister
VisitDenmark kører i indeværende måned en julekampagne, og den har Airbnb valgt at støtte, som det første reelle tiltag i partnerskabet. Kampagnen skal ved en unik historie hver dag indtil juleaften promovere dansk hygge.

De turister, der deltager i kampagnen, har mulighed for blandt andet at vinde én af to enestående oplevelser i en Airbnb-bolig i enten København eller Aarhus. Der er med andre ord hygge på dagsordenen for de to heldige vindere.

Dansk turisme får forhåbentlig et løft af samarbejdet, lyder det fra VisitDenmark.

”Adgang til data spiller en vigtig rolle for at optimere markedsføringen og udvikle nye produkter, som giver turisterne en god oplevelse i Danmark. Aftalen med Airbnb er første skridt på vejen mod at forstå Airbnb gæsten og dennes rejsemønstre endnu bedre – til gavn for hele dansk turisme,” siger marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen.

‘Noget for enhver smag’
VisitDenmarks julekampagne slutter i juledagene, og støttes i øvrigt op af Meik Wiking, der står bag bogen ’The Little Book of Hygge’. Hygge – og storslåede oplevelser – er netop også, hvad Airbnb forbinder Danmark med.

”Danmark har noget for enhver smag – fra dynamiske byer til smukke landskaber og strande. Vi er glade for nu at skulle samarbejde med VisitDenmark om at promovere det bedste af dette smukke land og dets folk til resten af verden,” siger James McClure, der er general manager for Airbnb i Nordeuropa.

Siden 2008, da Airbnb blev introduceret i Danmark, har over halvanden millioner turister benyttes sig af muligheden. Der er mere end 31.000 aktive Airbnb-værter i Danmark.

I det forgangne år har værterne taget imod over 730.000 gæster, og der er blevet genereret cirka 5,18 milliarder kroner.

 

Relaterede artikler:

Danmark får flere udenlandske turister uden for højsæsonen

Hygge til hele verden

Airbnb stormer frem

x

Læs Også

Færøerne klar med ny bookingplatform

Turister til Færøerne kan nu bestille udflugter, rundture og meget mere via det nye samarbejde Guide to Faroe Islands, der støttes af øernes turistråd og omfatter 50 udbydere af turismeprodukter på øgruppen.

Højsæson øger omsætning på hoteller og restauranter

Den danske hotel- og restaurantbranche skaber i sommermånederne 6.000 flere jobs og en øget omsætning på 1,5 milliarder kroner, viser ny analyse fra Dansk Erhverv.

Flest danskere på ferie i Uge 29 og 30

Fire ud af 10 danskere på arbejdsmarkedet holdt sidste år ferie i ugerne 29 og 30, som dermed er de mest populære ferieuger, viser ny opgørelse fra Danmarks Statistik.

Dansk Erhverv vil gerne have flere events

Hotellerne i København og Herning fik højere priser end normalt i maj. på grund af VM i ishockey. Direktør i Dansk Erhverv håber på flere af den slags arrangementer.

Berømt kro skal nedrives

Sydsjællandske Mogenstrup Kro skal rives ned – i stedet kommer der 70 almene boliger. Kroen, der før har hørt under First Hotels, har stået tom i 10 år.

Turisme giver 18.000 arbejdspladser i Vestjylland

Dansk Erhverv og Dansk Industri roser det nye turismesamarbejde mellem de 11 kommuner på Jyllands vestkyst. Dansk Industri savner dog et højere ambitionsniveau.