Nyt partnerskab skal lokke turister til Danmark

TURISME: VisitDenmark og Airbnb har indgået et samarbejde, der skal være med til at promovere Danmark som et skønt rejseland i hele verden.

Turister fra hele vores dejlige jordklode skal have øjnene op for Danmark som en unik rejsedestination.

Det er formålet med et nyt samarbejde mellem VisitDenmark og den stadig mere populære Airbnb, hvor helt almindelige danskere lejer deres boliger ud til turister og derved indgår i en deleøkonomi.

Danmark skal gøres mere attraktiv ved, at VisitDenmark og Airbnb udveksler erfaringer og kendskab til rejsetendenser, besøgstal og deleøkonomi. De to parter vil desuden løbende udvikle fælles kampagner.

Hygge til turister
VisitDenmark kører i indeværende måned en julekampagne, og den har Airbnb valgt at støtte, som det første reelle tiltag i partnerskabet. Kampagnen skal ved en unik historie hver dag indtil juleaften promovere dansk hygge.

De turister, der deltager i kampagnen, har mulighed for blandt andet at vinde én af to enestående oplevelser i en Airbnb-bolig i enten København eller Aarhus. Der er med andre ord hygge på dagsordenen for de to heldige vindere.

Dansk turisme får forhåbentlig et løft af samarbejdet, lyder det fra VisitDenmark.

”Adgang til data spiller en vigtig rolle for at optimere markedsføringen og udvikle nye produkter, som giver turisterne en god oplevelse i Danmark. Aftalen med Airbnb er første skridt på vejen mod at forstå Airbnb gæsten og dennes rejsemønstre endnu bedre – til gavn for hele dansk turisme,” siger marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen.

‘Noget for enhver smag’
VisitDenmarks julekampagne slutter i juledagene, og støttes i øvrigt op af Meik Wiking, der står bag bogen ’The Little Book of Hygge’. Hygge – og storslåede oplevelser – er netop også, hvad Airbnb forbinder Danmark med.

”Danmark har noget for enhver smag – fra dynamiske byer til smukke landskaber og strande. Vi er glade for nu at skulle samarbejde med VisitDenmark om at promovere det bedste af dette smukke land og dets folk til resten af verden,” siger James McClure, der er general manager for Airbnb i Nordeuropa.

Siden 2008, da Airbnb blev introduceret i Danmark, har over halvanden millioner turister benyttes sig af muligheden. Der er mere end 31.000 aktive Airbnb-værter i Danmark.

I det forgangne år har værterne taget imod over 730.000 gæster, og der er blevet genereret cirka 5,18 milliarder kroner.

 

Relaterede artikler:

Danmark får flere udenlandske turister uden for højsæsonen

Hygge til hele verden

Airbnb stormer frem

x

Læs Også

Øget dansk fokus på turistens digitale rejse

Nyt pilotprojekt skal styrke Sjællands digitale tilstedeværelse over for turisten og trække flere turister til regionen.

Uventet stærk Halloween og julesæson i Tivoli

Tivoli kan nu opjustere forventningerne til årets resultat efter en stærk Halloween og julesæson.

Europas største ferieparkkæde til Danmark

Efter 18 måneders international make-over er fem danske ferieparker i det tidligere Dayz Resorts nu åbnet som en del af ferieparkgiganten, Landal GreenParks.

Trelleborg satte igen besøgsrekord

Gæster er strømmet til Trelleborg. 87.172 har besøgt Harald Blåtands berømte vikingeborg i 2017. Det er besøgsrekord.

DanCenter øger med 700 feriehuse

Med købet af Admiral Strand Feriehuse øger DanCenter porteføljen af feriehuse i Danmark til samlet 8.200.

Salget af BroBizz til Storebælt firedoblet

Det er blevet 15% billigere at køre over Storebæltsbroen, hvis man har en BroBizz. Det betød en voldsom stigning i antallet af bestilte BroBizz i december.