Nyt partnerskab skal lokke turister til Danmark

TURISME: VisitDenmark og Airbnb har indgået et samarbejde, der skal være med til at promovere Danmark som et skønt rejseland i hele verden.

Turister fra hele vores dejlige jordklode skal have øjnene op for Danmark som en unik rejsedestination.

Det er formålet med et nyt samarbejde mellem VisitDenmark og den stadig mere populære Airbnb, hvor helt almindelige danskere lejer deres boliger ud til turister og derved indgår i en deleøkonomi.

Danmark skal gøres mere attraktiv ved, at VisitDenmark og Airbnb udveksler erfaringer og kendskab til rejsetendenser, besøgstal og deleøkonomi. De to parter vil desuden løbende udvikle fælles kampagner.

Hygge til turister
VisitDenmark kører i indeværende måned en julekampagne, og den har Airbnb valgt at støtte, som det første reelle tiltag i partnerskabet. Kampagnen skal ved en unik historie hver dag indtil juleaften promovere dansk hygge.

De turister, der deltager i kampagnen, har mulighed for blandt andet at vinde én af to enestående oplevelser i en Airbnb-bolig i enten København eller Aarhus. Der er med andre ord hygge på dagsordenen for de to heldige vindere.

Dansk turisme får forhåbentlig et løft af samarbejdet, lyder det fra VisitDenmark.

”Adgang til data spiller en vigtig rolle for at optimere markedsføringen og udvikle nye produkter, som giver turisterne en god oplevelse i Danmark. Aftalen med Airbnb er første skridt på vejen mod at forstå Airbnb gæsten og dennes rejsemønstre endnu bedre – til gavn for hele dansk turisme,” siger marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen.

‘Noget for enhver smag’
VisitDenmarks julekampagne slutter i juledagene, og støttes i øvrigt op af Meik Wiking, der står bag bogen ’The Little Book of Hygge’. Hygge – og storslåede oplevelser – er netop også, hvad Airbnb forbinder Danmark med.

”Danmark har noget for enhver smag – fra dynamiske byer til smukke landskaber og strande. Vi er glade for nu at skulle samarbejde med VisitDenmark om at promovere det bedste af dette smukke land og dets folk til resten af verden,” siger James McClure, der er general manager for Airbnb i Nordeuropa.

Siden 2008, da Airbnb blev introduceret i Danmark, har over halvanden millioner turister benyttes sig af muligheden. Der er mere end 31.000 aktive Airbnb-værter i Danmark.

I det forgangne år har værterne taget imod over 730.000 gæster, og der er blevet genereret cirka 5,18 milliarder kroner.

 

Relaterede artikler:

Danmark får flere udenlandske turister uden for højsæsonen

Hygge til hele verden

Airbnb stormer frem

x

Læs Også

Millionprojekt skal finde turismens x factor

I april og maj er der ”auditions” i de fem danske regioner med det nye projekt TourismX, der skal finde de bedste forslag til nytænkning på turismeområdet. 20 millioner kroner skal føre de bedste ideer ud i livet.

Ingen beslutning om kæmpetårn i København

Det foreslåede 280 meter høje H. C. Andersen Adventure Tower med blandt andet et stort hotel kom ikke nærmere, da projektet mandag blev behandlet i Københavns Kommunes teknik- og miljøudvalg.

Nye medlemmer i stort dansk turistsamarbejde

Brancheorganisationen Danske Destinationer har fået 2 nye medlemmer så der nu er 14. Områderne hos foreningens medlemmer har en årlig turismeomsætning på 37 milliarder kroner.

Populært med ferie i Danmark

Nye tal viser, at 80 procent.af danskerne holder ferie i Danmark mindst én gang årligt med mindst én overnatning. Det er populært at spendere feriedagene i det nære.

Ferieparker vil have grønnere profil

Landal GreenParks, der i Danmark har overtaget kæden Dayz Resorts, investerer op mod 25 millioner kroner i grønnere og mere bæredygtige danske ferieparker.

Nye medlemmer hos Danhostel

Sammenslutningen Danhostel, der tæller to ud af tre danske hostels og vandrerhjem, har netop fået tre nye medlemmer.