Royal Caribbeans salg i Danmark halter

legend of the seasCRUISE: Det hører til sjældenhederne, at er rederi selv skriver til sine agenter, at man har ”modgang” på det danske marked. Nu skal organisation sætte mere fokus på det enkelte produkt, men udbuddet fra danske havne er ikke spændende nok.

Royal Caribbean Cruise Line har en ihærdigt kæmpende salgsstab i Danmark, men det år, der nu er ved at være forbi, har ikke hørt til de bedste rent salgsmæssigt. Især ikke for det mest sælgende på det danske marked, nemlig Royal Caribbean, der ellers har en af de mest spændende flåder i verden.

Nu ændres salgsorganisationen fra nytår, således at RCCL bliver en del for sig selv, mens de to datterselskaber Celebrity og Azamara får hver sin sælger. De to sidste har åbenbart lettere ved at nå sine salgsmål.

Salgschefen for det danske marked Henrik Bergqvist skal i fremtiden tage sig af det største (og svigtende) salg nemlig RCCL, mens Klaus Tøth i samarbejde med Norge står for Celebrity. Endelig har Jacob Kock fortsat salgsansvaret i hele Skandinavien for de to Azamara skibe..

RCCL fik Danish Travel Award i efteråret og råder bl.a. over verdens to største krydstogtskibe og har i Danmark et stort salg til Caribien og Middelhavet. Til gengæld kniber det med salg til danskere fra egen havn. Udbuddet er for småt. Til sommer kommer Legend of The Seas til København, men kun i den måske kolde maj og begyndelsen af juni. Det er for lidt for en hel sæson.

Som en understregning af den opfattelse udsendte selskabet forleden tilbud om en julerabat til kunderne på 25 procent på afgangene fra København i 2014.