For at give flere rejsebureauer verden over adgang til sine priser og øvrige produkter har SAS indgået en distributionsaftale med det store amerikanske GDS-system Sabre. Arkivpressefoto fra Københavns Lufthavn.

SAS og Sabre klar med ny distributionsaftale

SAS og rejseteknologileverandøren Sabre indgår flerårig aftale, der blandt andet gør det nemmere for rejsebureauer, der har Sabre som reservationssystem, at få adgang til endnu flere priser.

Via den nye aftale kan rejsebureauer med aftale med Sabre Corporation få adgang til meget mere af SAS’ udbud. Fordelen for SAS er, at Skandinaviens største flyselskab nu bliver mere synliggjort i Sabres omfattende, globale reservationssystem, der benyttes af flere hundredtusinder rejsebureauagenter. Det skriver Sabre i en pressemeddelelse.

Distributionsaftalen mellem Sabre og SAS giver blandt andet parterne mere kontrol over udgifterne til for eksempel distribution af ikke kun flybilletter, men også de mange ekstra ydelser, ancillaries, SAS også udbyder.

Sabre skriver i pressemeddelelsen, at dets GDS, Global Distribution System gør det nemt for flyselskaber at vise deres billetpriser og tillægsydelser.

Fremvisningen af de mange og varierede priser på flybilletter og tillægsydelser gør det nemmere at opfylde passagerernes behov for personlige og fleksible kundeoplever, hvad enten det drejer sig om bookinger direkte hos rejsebureauer eller for eksempel travel managers.

Milliarder af priskombinationer
“I en stadig mere fragmenteret rejsebrancheindustri tilbydes de rejsende milliarder af priskombinationer gennem et bredt udbud af bookingmuligheder,” siger Darren Rickey, chef for regionalt salg og kundemanagement hos Sabre, i pressemeddelelsen og tilføjer:

”I lang tid fremover vil forskellige sundhedsregler i forbindelse med coronakrisen også påvirke vores områder af rejsebranchen. Vi er meget glade for at SAS anerkender, at vi hos Sabre også er aktive og en god medspiller på dette område.”

Sabre Corporation, der har hovedkvarter i Texas, leverer teknologiske løsninger, herunder software, til rejsebranchen og omsætter under normale år for over 200 milliarder dollars.

Omvendt har SAS under normale år omkring 30 millioner årlige passagerer, der navnlig flyves fra Star Alliance-medlemmets tre skandinaviske hovedlufthavne, København, Stockholm og Oslo, til over 125 destinationer i og udenfor Europa.

Relaterede artikler:

Data-dom kræver øjeblikkelig handling hos travel managers

FBI bruger Sabre som overvågningsværktøj

Klar med nye Covid-værktøjer til forretningsrejsende

Sabre og Accor får ny teknologisk platform