”Dagens erhvervsrejsende følger ikke altid virksomhedens rejsepolitik og regler. Det er ikke af ond vilje, men det er så nemt at finde andre tilbud,” hedder det i ny rapport fra BCD Travel.
For at opnå det største afkast af rejseinvesteringer og holde medarbejderne trygge på rejsen, er virksomhederne afhængige af, at deres rejsepolitikkerne overholdes.
Det er en af konklusionerne i den anden af seks bebudede informationsrapporter med temaet ’politikker’ inden for Emerging Technology and Travel Management, som netop er udgivet af erhvervsrejsebureauet BCD Travel.
Her skriver BCD blandt andet, at virksomheder bør implementere ny, tidssvarende teknologi. Den nye tilgang, når erhvervsrejsende skal booke deres rejse, bør være dynamisk, intuitiv og personligt gearet, så medarbejderne gider respektere den – og den skal svare til den adfærd, medarbejderne selv har, når de søger efter private rejser.
”En rejsepolitik bør sikre, at en virksomheds medarbejdere rejser i overensstemmelse med de definerede regler. Det er uhyre vigtigt for os som erhvervsrejsebureau, at medarbejderne ikke har grund til at gå udenom rejsepolitikken. Det kan man gøre ved via rejsepolitikker og systemer at omfavne folks private digitale adfærd,” siger Thomas Friis Rasmussen, chef for client management for BCD på det nordiske marked, og fortsætter:
”De systemer, vi booker rejser i, skal være dynamiske, intuitive og personligt gearet, så ingen behøver at gå på kompromis med reglerne. Herudover er det alfa og omega at overholde de nye GDPR-regler, hvilket de rette systemer enten kan besværliggøre eller hjælpe med til.”
GDPR står for General Data Protection Regulation og er EU’s forordning om persondatahåndtering og databeskyttelse, der også gælder alle rejsebureauer.
”De dage er talte”
“De dage, hvor vi lidt blindt forlader os på virksomhedens rejsepolitik og på, at alle følger den, er talte. Teknologi har forandret virksomheders rejsepolitikker ved at give de rejseansvarlige muligheden for at tilskynde de rejsende til at træffe mere rigtige valg ved hjælp af dynamiske, fleksible og målrettede metoder”, siger Mike Eggleton, chef for analytics and research hos BCD Travel.
Andre af rapporten fra BCD Travels højdepunkter er: en tjekliste til travel managers og rejseindkøbere til, hvordan man bør opfatte de nye teknologier, følge udviklingen og implementere bedst muligt i overensstemmelse hermed.
Relaterede artikler:
Udsigt til dyrere forretningsrejser