The Reef Bar på skibet Stena Danica, der sejler mellem Frederikshavn og Gøteborg, skal øge rederiets omsætning på den passagertunge rute. Foto: Stena Line.

Tropisk bar skal øge omsætning hos rederi

Stena Line har investeret millionbeløb i ny caribisk bar på den største af færgerne på rederiets primære passagerrute mellem Sverige og Danmark.

Svenske Stena Line har netop åbnet en sejlende tropisk bar, The Reef Bar, på færgen Stena Danica, rederiets største på dets primære passagerrute fra Sverige til Danmark – Gøteborg-Frederikshavn. Ruten betjenes også af Stena Jutlandica – dette skib har plads til 1.500 passagerer, mens Stena Danica næsten kan rumme 2.300.

Ombord på den overdækkede The Reef Bar, der har plads til 350 gæster, serveres drinks som piña coladas, mojitos og carribian rum punch. Der er palmer, 360 graders panoramavindue med havudsigt, livemusik, DJ’s, happy hour og caribisk mad.

Investeringen på 25 millioner svenske kroner til blandt andet The Reef Bar er nogle af ingredienserne i Stena Lines nye satsning på færgen Stena Danica. Disse skal samlet være med til at øge antallet af passager på ruten.

”Initiativet er en del af det investeringsprogram, vi i øjeblikket gennemfører for trafikken mellem Danmark og Sverige med det formål at øge antallet af rejsende. The Reef Bar skal give oplevelsen ombord et markant løft,” siger Tony Michaelsen, chef for Stena Lines ruter i Danmark.

Lav svensk kronekurs giver flere danske passagerer
Stena Lines danske passagerer fra Frederikshavn til Gøteborg skal dels til ferierejsemål i Sverige og Norge, dels skal de skal shoppe i Sverige.

Salgs- og marketingchef Gitte Krog fra Stena Line i Danmark siger til STANDBY.dk: ”Vekselkursen mellem den danske og svenske krone er så attraktiv for danskere, at der er penge at spare på en shoppingtur til Gøteborg – eller Sverige i det hele taget. Det har danskerne taget til sig, og vi oplever i øjeblikket en stigning i vores dagstursgæster fra Frederikshavn til Gøteborg.”

”Konceptet aktiv ferie vinder frem hos danskerne, og Stena Line kan anbefale mange destinationer i både Sverige og Norge. Den danske skisæson har været fantastisk og mange danskere har udnyttet den lave kurs til en billig skiferie i Sverige. Her i sommer har vi store forventninger til, at danskerne igen vil udnytte de gode valutakurser i både Sverige og Norge,” siger Gitte Krog.

3 ruter mellem Danmark og Sverige
Udover Frederikshavn-Gøteborg har Stena Line også ruter mellem Danmark og Sverige fra Frederikshavn til Oslo, dette er dog primært en rute beregnet for lastbiler, samt mellem Grenaa og Varberg, syd for Gøteborg. Stena Line vil dog fra 2019 omlægge ruten så den i stedet sejler fra Grenaa til Halmstad længere sydpå i Sverige. Det sker for at få flere lastbiler mellem Jylland og dele af Sverige til at benytte færgerne i stedet for at køre over Fyn og Sjælland.

Stena Line er ifølge egne oplysninger verdens største privatejede færgerederi og råder over 38 fartøjer samt 21 færgeruter i Nordeuropa. Stena Line er en del af Stena AB, der har omkring 15.000 ansatte og en årlig omsætning på over 30 milliarder danske kroner.

Relaterede artikler:

Stena Lines nye RoPax tager form

Turistbranchen vil styrke nordjysk vækst

DFDS får stadig flere oversøiske passagerer

 

x

Læs Også

De danske øer risikerer at miste storsponsor

Når ’Færgen’ til efteråret forsvinder fra Bornholm, mister man 70 procent af omsætningen, og det kan blive sidste år med en stribe af sponsorater til festivals på de danske øer.

DFDS øger i Østersøen

I 2021 indsætter det danske rederi to nye fragt- og passagerskibe på sine ruter i Østersøen, hvor man allerede har seks ruter.

Ens hybridfærger til de danske småøer

18 ø-kommuner er gået sammen om udviklingen af en ny hybridfærge og får opbakning fra regeringen.

Ærøs el-færge ‘Ellen’ forsinket

Indsættelsen af el-færgen Ellen, der var planlagt til april 2018, forventes udsat til august. Problemer i design- og konstruktionsfasen har medført forsinkelser.

Scandlines på vej mod salg

Rederiet Scandlines vurderes ifølge The Sunday Times at kunne indbringe kapitalfonden 3i, der ejer rederiet, mere end fem milliarder kroner.

Rekord på bornholmerfærgerne

Næsten halvanden million passagerer blev sidste år transporteret med færger til eller fra Bornholm.