Overskud i krisetid

Travelmarket havde i perioden 1. januar-31. marts 2009 en vækst på ca. 6 % i omsætningen, som steg fra 6,4 mio. kr. til 6,8 mio. kr. sammenlignet med i fjor.



Resultat før afskrivninger (EBITDA) var et overskud på 563.000 kr. i 3. kvartal af regnskabsåret 2008/2009. Periodens resultat blev efter skat på 140.000 kr.



Indtægter fra bookingtransaktioner og kliks har i perioden været stigende pga. effekten fra den relancerede flysøgemaskine og øget aktivitet hos selskabets egne hjemmesider og partnersider.

Samtidig har Travelmarkets webdivision fået ordre på hjemmesider til VIA Travel i Norge og den amerikanske hotelkæde Hyatt.



Markederne er fortsat ustabile på grund af finanskrisen, der forventes uanset en mindre vækst i omsætningen i regnskabsårets 4. kvartal (april-juni 09). Travelmarket fastholdes det tidligere udmeldte årsresultat 2008/2009 med et EBITDA overskud i niveauet 0,5-1,0 mio. kr. og et resultat med et mindre underskud efter skat, oplyser Travelmarkets adm. direktør, Ole Stouby.


Skrevet af