Erhvervsrejsebureau styrker sin selvbooking

”Vi markedsfører en lang række ydelser, vi er alene om,” skriver Thomas Lundberg i sin klumme i BCD Travels nyhedsbrev. Han fortsætter og skriver bl.a.:



”At skabe og fastholde et arbejdsmiljø, der fremmer nytænkning, er et af vores strategiske mål. Vi optræder som mellemmand i en branche, hvor køber (erhvervsvirksomheder) og sælger (luftfartsselskaber, hoteller mv.) egentlig godt kunne handle sammen uden brug af os… Som rejsebureau skal vi derfor kunne meget mere.



Stillet overfor dette faktum er det ikke vanskeligt at beslutte, hvad de kostbare udviklingsressourcer skal bruges til. Det er vores mission at tilvejebringe en effektiv indkøbsproces i et marked, der er præget af alt andet end gennemskuelighed, og vi har løbende udviklet og sendt nye produkter på markedet, der har gjort netop dét. Kort sagt: ”Vi vil forenkle og strømline erhvervsrejseprocessen”.



Denne tilpasning til markedets udbud er bestemt udtryk for en innovativ holdning, selv om de fleste af os nok forbinder innovation med lancering af ”revolutionerende” nye teknologier og produkter, som vores ”PriceBuster-teknologi” for nogle år siden.



Både vores kunder og fagpressen har fortalt os, at vores ”Business Online” nok er branchens stærkeste booking-system, når det gælder om “at skære igennem” til det billigste udbud. Men vi er også gjort opmærksom på, at bruger-grænsefladen og det generelle design lod lidt tilbage at ønske.



Vi har nu udviklet den næste generation, der er blevet forbedret på alle punkter. Brugergrænsefladen er blevet forenklet noget, idet man vil kunne afgive alle sine ønsker, krav og begrænsninger på én side.



Men de største forbedringer findes på ”resultat-siden”!

Altså der, hvor man får overblik over alle de alternativer, som er fundet ud fra forespørgslen.



Antallet af priser, der bliver beregnet på alle alternativer, er meget stærkt forøget, og antallet af priser, der vises, er tilsvarende større. Som noget helt nyt viser vi nu op til fire priser for hvert alternativ.



En af vores største styrker er altid at arbejde med to separate billetter til samme rejse. De muligheder, dette indebærer, kommer fuldt til udtryk i den nye version.



Systemet giver fuld frihed til at kombinere én type pris med en anden. Ønsker man fleksibilitet på udrejsen, men ikke hjemrejsen (eller omvendt) kan man blot klikke sig til den færdige totalpris på samtlige alternativer.



Der ligger flere andre revolutionerende nyskabelser i produktet. Blandt andet en enestående mulighed for at arbejde med rejsepolitik i et dynamisk miljø, idet vi ved hjælp af farvekoder vil kunne medvirke til at rådgive om laveste totale rejseomkostning, idet vi kan indregne spildtid som ”skjult omkostning”.



Det skal også nævnes, at vores egne medarbejderes professionelle værktøjer har gennemgået en tilsvarende opgradering. Det er derfor med stolthed, at vi forventer at kunne præsentere alle vore kunder for disse revolutionerende nyskabelser i løbet af oktober,” skriver Thomas Lundberg bl.a.

Skrevet af