E-tickets fører til lukning af lufthavnskontor

American Express Corporate Travel lukker sit kontor i Kastrup Lufthavn med udgangen af 2004, og det skyldes en markant vækst i virksomhedernes brug af e-tickets. Fremover vil de kunder, der fortsat ønsker at anvende en fysisk flybillet, få den udleveret i Serviceinformation i Terminal 3
”Med lukningen af lufthavnskontoret tilpasser vi os ændringerne i kundeadfærden”, siger adm. dir. hos American Express Corporate Travel i Danmark, Claus Løfberg Jørgensen. Han tilføjer, at kunderne i høj grad har taget e-tickets til sig, og at der derfor ikke er det samme behov for et lufthavnskontor som tidligere. “Til gengæld lægger kunderne markant mere vægt på Emergency Travel Service døgnet rundt, der er en service, der imidlertid ikke kræver, at vi har vores eget kontor i lufthavnen”. Hos American Express Corporate Travel er man fuldstændig sikker på, at vi kun skal et par år længere frem, før den ’gammeldags’ fysiske billet helt er afgået ved døden og i stedet helt er blevet afløst af den elektroniske billetform.
Erhvervsrejsebureauet forudser ingen opsigelser som følge af lukningen af lufthavnskontoret. I stedet overflyttes personalet til selskabets kontoradresse i det centrale København.

Skrevet af