American Airlines i samarbejde med Uber

uber-carDet store flyselskab har indgået en partneraftale med det taxi-lignende bildelings selskab Uber i USA med det formål at etablere en dør-til-dør service for flykunderne i USA.

Selskaberne vil sikre kunderne hurtigere servicebedre ’navigation’ i lufthavnene i kombination med rabatordninger og tilknytning til frequent flyer ordningen hos AA.

Scott Hinshaw, American Airlines director – partner marketing: “Ved at samarbejde kan vi skabe en service, som gør det muligt for kunderne at bestille Uber-transport samtidig med booking af deres flybilletter og samtidig vide, hvor de vil blive hentet, i de 11 lufthavne, der fra starten er med i aftalen”.

American Airlines app har fået tilføjet en funktion, der viser kunderne, hvor den nærmeste Uber pick-up station befinder sig i de 11 lufthavne.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.