Erhvervslivet kan have millioner til gode

Danske virksomheder har mulighed for at få penge tilbage for flybilletter, som aldrig er blevet brugt, lyder det fra BCD Travel.

Der bliver bestilt masser af flybilletter, når erhvervslivet rejser ud i den store verden. Det er bare ikke altid, der bliver brug for billetterne, og så kan virksomhedernes penge nogle gange forsvinde op i det bla.

Men der er hjælp at hente, når erhvervsrejsende og travel managers skal danne sig et overblik over ubenyttede flybilletter. Det er nemlig muligt delvist at få refunderet pengene for op til 50 procent af ubenyttede flybilletter. Det skriver BCD Travel i en pressemeddelelse.

En mulig refundering gælder også for lavprisflybilletter, men på mere restriktive vilkår. Hvis de rejsende og travel managers ikke får gjort krav på de ubenyttede flybilletter, forsvinder pengene ellers i cashflowet hos de pågældende flyselskaber.

BCD Travel, der hjælper virksomheder med at få mest muligt ud af rejseudgifter, har indført servicen Unused Eticket Tracker (UETTR), som automatisk refunderer pengene.

Komplekst arbejde
Hvis en billet forbliver ubenyttet grundet en ændring i passagerens rejse eller en planlagt ændring fra flyselskabet, er det faktisk muligt at få en delvis refundering fra selv ikke-refundérbare flybilletter. Der kan være typisk være tale om skatter og afgifter. Og her kan BCD Travel hjælpe med at gøre krav på pengene.

”Vi hjælper vores kunder med at rejse på en mere smart måde, hvorved virksomheder sparer både tid og penge. En automatisk refundering af ubenyttede flybilletter er blot ét eksempel af de mange gevinster, som vi bibringer virksomheder, der samarbejder med os. Refundering af ubenyttede flybilletter er komplekst og et vigtigt område at overdrage til en ekspert på området,” siger Søren Bak Andersen, Director Global Program Management & Strategic Accounts Nordic hos BCD Travel.

Ifølge BCD Travel viser sig ofte, at virksomheder sjældent får gjort krav på pengene for ubrugte flybilletter. Men den automatiske løsning vil formentlig være yderst nyttig for de danske virksomheder.

Uopfordret refundering
Det er sjældent, at flyselskaber ved eget initiativ tilbyder sine kunder at få refunderet ubenyttede flybilletter. Det er derfor næsten altid kunden, der selv må tage affære i forsøget på at få refunderet de oftest kostbare billetter.

Unused Eticket Tracker fungerer sådan, at BCD Travel søger efter alle potentielle refunderinger af ubrugte flybilletter, hvorefter pengene automatisk bliver refunderet til kunden. Det gøres endda uden, at kunden har henvendt sig for at få hjælp til refunderingen.

 

Relaterede artikler:

BCD Travel i samarbejde med AirHelp

BCD Travel vil tilbyde bedre hoteludvalg

Dansker vinder guld for BCD Travel

Hurtigere og mere fejlfri refundering af SAS-billetter

 

x

Læs Også

Succesfuldt årsmøde i jysk rejsenetværk

Hotel LEGOLAND dannede rammen om årsmødet i det vestdanske rejsenetværk COTRA, der omfatter Travel Managers, flyselskaber og lufthavne.

Forretningsrejsende foretrækker bonuspoint frem for sikkerhed

Tre ud af 10 forretningsrejsende er globalt set villige til at ofre hotelsikkerhed for at få fat i de populære bonuspoint.

SMV’er har fået mere fokus på rejseudgifter

Stadigt flere små og mellemstore virksomheder administrerer deres rejseudgifter med samme fordele som store virksomheder, viser Egencia-undersøgelse.

Travel managers uddelte nordiske hæderspriser

Medlemmerne af den danske, finske, svenske og norske forening for travel managers uddelte torsdag deres Nordic Business Travel Awards til blandt andet bedste flyselskab, hotelkæde og biludlejningsselskab i Norden.

Nordiske travel managers hørte om fremtiden

Nye virksomheder og nye teknologiske muligheder vil udfordre fremtidens rejsebranche. Det var blandt budskaberne ved årets Nordic Business Travel Summit.

Muligheder når rejsemarkedet og andre sektorer konsolideres

DEBAT: Når vi taler om tredjepart IT-produkter til rejseaktive virksomheder, er det mest brugte ord et NEJ - både fra ledelse og IT-afdeling, skriver direktør Ole Mortensen i et debatindlæg.