Cimber Sterlings vinterfartplan holder

Cimber Sterlings ny bestyrelse og direktion et trukket i arbejdstøjet og er begyndt at planlægge fremtiden. Det skete allerede en time efter generalforsamlingen. En ny adm. direktør, Jan Palmer, er udnævnt og tiltræder 1. oktober. Den tidligere adm. direktør Jakob Krogsgaard fortsætter som viceadministrerende direktør. Og den tidligere formand Vilhelm Hahn Petersen (foto) er allerede i fuld gang som ny aktiv næstformand.

Tilbage sidder de ansatte og forbrugerne – og hvad så?

”De skal bare tro på os og give os den tid, der er nødvendig, For selvfølgelig kommer der til at ske ændringer frem mod et aktivt og økonomisk bæredygtigt projekt. Men ideen er da at skabe vækst sammen med de øvrige partnere i Manswell-gruppen. Det tager bare sin tid at skabe den nye strategi og sætte den i gang, ” siger Vilhelm Hahn Petersen til takeoff.dk

”Der er ikke lang tid til udgangen af oktober og en ny vinterfartplan. Hvad med den?”

”Her sker ingen ændringer udover, de justeringer, der altid kan blive tale om, når trafikken reguleres undervejs. Forbrugerne kan roligt sætte sin lid til flyplanen, hvad de da heldigvis også ser ud til at gøre.

Vi fortsætter med Boeing 737-programmet, og salget er i fuld gang. Indenrigstrafikken tilpasses, og nu må vi se, hvad der sker på den front, hvis vi får en ny regering og en afgift, som vil påvirke negativt i et marked, der allerede er hårdt presset.”

”Hvordan med næste sommer, og hvad med de tre flytyper og det nordiske samarbejde i Skyways. Jeres finske konkurrenter er allerede i fuld gang. Risikerer ikke at komme for sent?”

”Nej, det mener jeg ikke. Vi er helt opmærksomme på, hvor der hurtigt skal sættes ind. Hvad de store ændringer angår, så som beslutning om sammensætning af fremtidens flyflåde, vil jeg tro, at vi skal frem til sidst i november, før vi har det endelige udspil klar, ” slutter Hahn Petersen.

 

 

Skrevet af Ejvind Olesen