DigitalGuest.

Dansk firma øger fokus på digitalisering i hotelbranchen

En kapitalindsprøjtning i millionklassen fra ny investor skal hjælpe den danske virksomhed DigitalGuest videre ud på det globale marked med sin digitale gæstebog til hotelbranchen.

DigitalGuest, der åbnede i 2016, har netop rejst ny kapital i millionklassen via Stig Bargsteen, tidligere medejer af LaserTryk.dk – det uoplyste millionbeløb skal primært bruges til at ansætte medarbejdere til drift og salg samt udvikle og optimere DigitalGuest på det globale marked, oplyser virksomheden: ”Vi kan nu skalere forretningen, så den kan følge efterspørgslen,” siger direktør for DigitalGuest, Christian Markedal.

DigitalGuest har haft succes med en personlig digital ”gæstebog,” der sendes direkte til hotelgæstens smartphone ved check-in. Den indeholder informationer om hotellet samt for eksempel eventuelle restauranter, shopping, natteliv og andet. Det er også muligt at chatte med hotellets personale, bestille taxa og andet.

Gæstebogen gør ifølge DigitalGuest opholdet mere tilgængeligt for gæsten, sparer tid og ressourcer for hotellet og styrker hotellets grønne profil på grund af et mindre papirforbrug på værelsesmapper, turistbrochurer, flyers og så videre. DigitalGuest findes allerede på flere hoteller og hotelkæder i Skandinavien.

Flere investorer er interesseret
“Flere investorer har budt sig til i den korte periode, DigitalGuest har eksisteret, og jeg er rigtig glad for, at DigitalGuest har valgt at gå med mig,” siger investor Stig Bargsteen.

Ejerkredsen bag DigitalGuest består af Steen Thygesen, der har 18 års erfaring med HotelMagazine, hotelkonsulent og tidligere hoteldirektør Michael Telling, Christian Markedal, der har 10 års erfaring med online start-up virksomheder samt nu også Stig Bargsteen.

DigitalGuest skal i øvrigt deltage i Scale-Up Denmark – et offentligt støttet tiltag sammensat af Erhvervsstyrelsen, Danske Regioner og Den Europæiske Fond, som skal bidrage til vækst af firmaet på europæisk plan.

Relaterede artikler:

Ny dansk digital gæstebog til hotelbranchen

DBTA kiggede ind i fremtiden

Ny digital kundekontakt: ”Hej, mit navn er Kris”