DigitalGuest.

Dansk firma øger fokus på digitalisering i hotelbranchen

En kapitalindsprøjtning i millionklassen fra ny investor skal hjælpe den danske virksomhed DigitalGuest videre ud på det globale marked med sin digitale gæstebog til hotelbranchen.

DigitalGuest, der åbnede i 2016, har netop rejst ny kapital i millionklassen via Stig Bargsteen, tidligere medejer af LaserTryk.dk – det uoplyste millionbeløb skal primært bruges til at ansætte medarbejdere til drift og salg samt udvikle og optimere DigitalGuest på det globale marked, oplyser virksomheden: ”Vi kan nu skalere forretningen, så den kan følge efterspørgslen,” siger direktør for DigitalGuest, Christian Markedal.

DigitalGuest har haft succes med en personlig digital ”gæstebog,” der sendes direkte til hotelgæstens smartphone ved check-in. Den indeholder informationer om hotellet samt for eksempel eventuelle restauranter, shopping, natteliv og andet. Det er også muligt at chatte med hotellets personale, bestille taxa og andet.

Gæstebogen gør ifølge DigitalGuest opholdet mere tilgængeligt for gæsten, sparer tid og ressourcer for hotellet og styrker hotellets grønne profil på grund af et mindre papirforbrug på værelsesmapper, turistbrochurer, flyers og så videre. DigitalGuest findes allerede på flere hoteller og hotelkæder i Skandinavien.

Flere investorer er interesseret
“Flere investorer har budt sig til i den korte periode, DigitalGuest har eksisteret, og jeg er rigtig glad for, at DigitalGuest har valgt at gå med mig,” siger investor Stig Bargsteen.

Ejerkredsen bag DigitalGuest består af Steen Thygesen, der har 18 års erfaring med HotelMagazine, hotelkonsulent og tidligere hoteldirektør Michael Telling, Christian Markedal, der har 10 års erfaring med online start-up virksomheder samt nu også Stig Bargsteen.

DigitalGuest skal i øvrigt deltage i Scale-Up Denmark – et offentligt støttet tiltag sammensat af Erhvervsstyrelsen, Danske Regioner og Den Europæiske Fond, som skal bidrage til vækst af firmaet på europæisk plan.

Relaterede artikler:

Ny dansk digital gæstebog til hotelbranchen

DBTA kiggede ind i fremtiden

Ny digital kundekontakt: ”Hej, mit navn er Kris”

 

x

Læs Også

Højmark Rejser vil sponsere Esport

Hvad har skiløb og Esport til fælles? Højmark Rejser ser mange ligheder, men tættest er det koordinering, som er klart den største lighed mellem de to sportsgrene.

To mødespecialister indgår samarbejde

En stor bookingplatform for mødefaciliteter er kommet med ombord hos teknologivirksomheden Event Tech Tribe, der henvender sig til mødeplanlæggere.

AirHelp vil samarbejde med flyselskaber

Fra at være en dansk klagevirksomhed for forbrugerne har AirHelp udviklet sig til at være en international teknologivirksomhed, der gerne vil samarbejde med flyselskaberne.

Amerikanske selskaber er de hurtigste

Når det handler om at reagere på de sociale medier, er de amerikanske flyselskaber de hurtigste, og et af de europæiske har en kedelig bundrekord ifølge ny rapport.

Bedre brugeroplevelser i 2018

Sikringen af forbrugernes data er en af de store teknologiske udfordringer i 2018. Alligevel er det først og fremmest brugeroplevelsen, der investeres i.

Hver fjerde dansker undgår sociale medier

Flere danskere vælger at holde fri fra de sociale medier når de er på ferie. En undersøgelse fra momondo.dk viser, at 23% af danskerne undgår de sociale medier i ferien.