Comwells Copenhagen Portside-hotel danner næste måned rammen om Puls-konferencen, der henvender sig til hoteller, restauranter og andre aktører i hospitality-branchen. Arkivfoto: Comwell Hotels.

Hotelkonference med 20 talere og paneldeltagere

”Puls 2022” i København er ifølge arrangørerne, Dansk Erhverv og rådgivningshuset Telling & Nesager, Nordens førende konference for hospitality-branchen. Den er tilbage næste måned.

Med overskriften ”Puls 2022: Rethink – Times are changing,” afvikles heldags Puls-konferencen igen i år, efter to års coronapause. Det sker den 18. august på Copenhagen Portside-hotellet i Københavns Nordhavn, Comwell-koncernens nyeste og største hotel.

”Vi har et stærkt og spændende program med over 20 talere, oplægsholdere og paneldeltagere fra ind- og udland. Vores ambition er som altid at skabe årets konference om hospitality, hvor branchens virksomheder kan få ny viden, inspiration og netværk,” skriver arrangørerne, Dansk Erhverv og rådgivningshuset Telling & Nesager, i optakten.

Puls-konferencen på Copenhagen Portside skal ”gentænke måden at drive hotel og restaurant på – det sker i to spor: Heads & Hands og Guest Experience.” Puls henvender sig til hoteller, restauranter og relaterede brancher.

Adfærdspsykologi, ledelsesfilosofi og branding
I Heads & Hands-afdelingen kigges der på, hvordan udfordringen med beskæftigelsen i branchen kan gribes an. Det kan være med alternative driftsmodeller, arbejdsuger og en ny tilgang til opfattelsen af arbejdspladsen gennem adfærdspsykologi, ledelsesfilosofi og branding af branchen, hedder det.

Under Guest Experience-delen er der fokus på mulighederne ved at gentænke gæsteoplevelsen og tilfredsstille skiftende behov og efterspørgsel gennem de trends, tendenser og teknologier, som vil påvirke gæsterejsen i de kommende år.

Hvad er de største udfordringer i branchen, hedder et af indlæggene. Her er talerne bestyrelsesmedlem Janne Moltke-Leth, der tidligere i år stoppede som direktør for Hotel Sanders i København, Kathrin Gollubits, direktør for People & Culture hos 25Hours Hotels, der i år åbnede sidste første danske hotel i København, samt Anders Kjørup, kommerciel direktør hos Sticks ‘n’ Sushi.

”Mærkbarhed – Vejen til mere arbejdsglæde og mindre stress” har et oplæg fra læge, forfatter og foredragsholder Imran Rashid, og et efterfølgende panel bestående af Søren Faerber, administrerende direktør for Scandic Hotels i Danmark, Comwells personaledirektør, Mai-Britt Jensen, samt Martin Hildebrandt, ejer af Sokkelund Café & Brasserie.

Adfærdsdesign
Et af de andre områder med indlæg på konferencen er ”Nye tiltag, nye oplevelser.” Her er der indlæg fra Lucas Johansson, administrerende direktør for Hotel d’Angleterre, Anders Ølsted Jensen, Director of the House & Concierge Services, hos Danmarks nok dyreste overnatningssted, Villa Canada, der åbnede i år i København, Camilla Hansen, ejer af Restaurant Alouette, der har en Michelin-stjerne, samt Lykke Metzger, general manager for Alchemist, der har to Michelin-stjerner.

En anden af konferencens indlæg har overskriften: ”Hvorfor skal vi have fokus på adfærdsdesign? Hvordan er det vigtigt i forhold til gæsteoplevelsen?”

Her er talerne: Shehan De-Silva, chef for rekruttering hos SoHo House, der snart åbner i København, samt Mikkel Holm Sørensen, opførselsstrateg hos Implement Consulting Group.

Relaterede artikler:

Stor kongreskæde tilbyder afbestillingsforsikring

To nye partnere i hospitality-rådgivningsfirma

Dansk hotelkæde klar med ny direktør

Eksklusiv global medlemsklub klar til København

Koncernchef: Der er stadig mere impuls-planlægning