En Mercedes-limousine foran Bella Center – klar til at køre for centrets og dets hotellers gæster. Foto: BC Hospitality Group.

Klar til limousinekørsel til 1.000 kroner i timen

Som første hoteloperatør i Danmark er BC (Bella Center) Hospitality Group nu køreklar med sin egen limousineservice for sine gæster og kunder.

”Prisen er omkring 1.000 kroner i timen – vi er netop begyndt at køre med en stor Mercedes-limousine og håber vi måske også kan få en Mercedes-van med plads til syv passagerer,” siger koncernchef Allan L. Agerholm fra BC (Bella Center) Hospitality Group til STANDBY.dk og tilføjer:

”Gæsterne til vores nye servicekoncept er vores kunder, for eksempel topdirektører der har behov for at blive transporteret rundt i København eller gæster som ønsker at blive kørt rundt til slotte i Nordsjælland, besøge kunstmuseet Louisiana eller blot en tur til og fra lufthavnen.”

BC Hospitality Group, BCHG, omfatter ud over Bella Center blandt andet også foreløbig tre store hoteller, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott og Crowne Plaza Copenhagen Towers.

”At have limousine med egen chauffør til gæsterne er allerede en god business case for blandt andet vores Marriott-hotel. Det er et voksende forretningsområde, hvor gæsterne kører standsmæssigt med egen chauffør og hvor vi kan tilbyde dem et produkt, de måske ikke havde tænkt, de havde brug for,” siger Allan Agerholm om den nye helårlige limousine-service fra BCHG.

Det nye tilbud om limousineservice er kommet i forbindelse med, at den danske taxalovgivning er blevet liberaliseret en smule.

”Vi har fået en licens, så vi som hoteloperatør langt om længe kan tilbyde in-house limousineservice. Vi har i årevis drevet en lufthavn shuttleservice til og fra vore hoteller i Ørestad; sidste år udvidede vi med egne krydstogt shuttlebusser fra alle tre hoteller til krydstogt terminalerne i Nordhavn,” siger Allan Agerholm og tilføjer:
”I år tilføjer vi så limousineservicen, som ligger i tråd med vores kundeservicestrategi, der har fokus på at optimere service og komfort for vores gæster, og som denne gang gør det på en mere luksuriøs manér.”

Limousineservice døgnet og året rundt
“Vi er ude i et eksklusivt produkt, der både appellerer til den forretningsrejsende, hvor tid er penge, det overnattende brudepar i Copenhagen Marriotts Royal Suite, krydstogtsgæsten, der ønsker ekstra komfort på turen, gæster til gallafest og så videre,” siger Allan Agerholm.

Den ny limousineservice fra BCHG er til rådighed døgnet – og året – rundt. Limousineservicen fra BC Hospitality Group vil være dækket ind med blandt andet snacks, champagne og frisk frugt.

Relaterede artikler:

Bella Center klar til stor udvidelse

Klar med Danmarks dyreste hotelsuite

Hilton atter til København

x

Læs Også

7’eren: ”Robotter kan aldrig erstatte den menneskelige kontakt”

7’eren med Katia Østergaard, administrerende direktør i Horesta, og spørgsmål om byggeplaner for hoteller i København, aircondition i varmen og om lav løn er årsag til mangel på arbejdskraft,

Københavns nye hoteller giver tusindvis af nye jobs

Der er 8.500 nye hotelværelser på vej i København. ”Vi frygter udfordringer, hvis hotellernes belægningsprocent ikke stiger - samt mangel på arbejdskraft,” siger Dansk Erhverv, der spår om 8.000 nye arbejdspladser.

Lav vækst på danske hoteller bekymrer Horesta

I årets første halvår steg væksten i hotelovernatninger i hele Danmark kun 1,4 procent – alene i København åbner frem mod 2021 cirka 8.500 nye hotelværelser.

Hotel-concierger runder 100 medlemmer

Foreningen De Gyldne Nøgler for concierger på foreløbig 45 danske hoteller har nu over 100 medlemmer – for første gang også to i Jylland, endda fra samme hotel.

Hotelkæde klar med ny salgsdirektør

Karina Lauritzen er ny salgsdirektør i Danmark for norske Nordic Choice Hotels, der er på vej med luksushotel i det centrale København og stort hotel ved Københavns Lufthavn.

Hotelkæde har aircondition i alle nye hoteller

Der er ingen officielle tal om, hvor mange af Københavns cirka 21.000 hotelværelser der har aircondition. Men hovedstadens største hotelkæde har det på alle sine nyeste hoteller – også de 2-stjernede.