Hotel Skt. Annæ præsenterer i denne uge sit loyalitetsprogram, Skt. Annæ Family. Foto: Hotel Skt. Annæ.

Københavnsk boutiquehotel får loyalitetsprogram

Boutiquehotellet Skt. Annæ lancerer eget loyalitetsprogram – alle kan blive medlem af første niveau, men skal inviteres til det andet niveau. Hotellet fremhæves i Michelins 2019-guide.

Hotel Skt. Annæ på Skt. Annæ Plads mellem Amalienborg og Kgs. Nytorv søsætter torsdag i denne uge sit eget loyalitetsprogram, Skt. Annæ Family, med to kategorier.

Klik for stort format. Et kig ind i Hotel Skt. Annæ, der som et af kun 36 danske hoteller fremhæves af Guide Michelins 2019-udgave over Nordens bedste hoteller og restauranter. Foto: Hotel Skt. Annæ.

Medlemskabet har to niveauer: Platinum og Black. Alle kan ved blive Platinum-medlem og optjene point fra den anden overnatning, men for at blive Black-medlem skal man inviteres af hotellet.

Skt. Annæ-hotellet med 145 værelser og suiter ejes af Claus Hildebrandt fra Hildebrandt-familien, der også har Ascot Hotel ved Rådhuspladsen i København. Ligeledes ejer han Dagmarhus-bygningen ved Rådhuspladsen med hotellet Citizen M.

Om loyalitetsprogrammet Skt. Annæ Family siger hotellets direktør, Sofie Robdrup, i en pressemeddelelse, at det både skal engagere lokalmiljøet samt invitere stamgæster med ind i hotelfamilien.

”Vores stamgæster har altid været en del af vores udvidede familie her på hotellet, og nu er tiden kommet til at give noget tilbage og vise dem vores taknemmelighed ved at tilføre en masse eksklusive fordele og optjeningsmuligheder,” siger Sofie Robdrup.

Platinum og Black
Medlemskabet af Skt. Annæ Family er delt i to niveauer: Platinum og Black. Alle gæster har mulighed for at blive Platinum-medlem; disse medlemmer kan blandt andet se frem til gratis værelsesopgradering, favorabel pris på parkering i indre by, optjening af point ved direkte bookinger hos hotellet samt indløsning af point på tilvalg og services på hotellet.

For at blive Black-medlem, skal man inviteres af hotellet. På dette niveau er de samme fordele som Platinum, men der er flere fordele som blandt andet særlige familiepriser, betal for én bo to samt optjening og indløsning af point.

Ligeledes får medlemmer af Skt. Annæ Family mulighed for at optjene point hos nogle af Københavns eksklusive forretningsnetværk. Dette partnernetværk består af udvalgte forretninger og spisesteder i København, oplyser hotellet.

Klik for stort format. Anna Piilgaard er marketing & communication coordinator på Hotel Skt. Annæ.

”Visionen er at introducere vores stamgæster for det bedste, København har at byde på samtidig med, at de oplever en merværdi i netop at besøge disse steder. Vi vil vise byen fra sin bedste side sammen med partnere som vi ved vil give vores stamgæster uforglemmelige oplevelser,” siger hotellets marketing & communication coordinator, Anna Piilgaard.

Partnerforretningerne tæller blandt andre den Michelin-stjernede restaurant Formel B, dessertbaren Winterspring samt fashionable modebutikker som Isabel Marant og Marc Jacobs. Det samlede partnernetværk vil fremgå af hotellets hjemmeside.

Alle kan blive medlem
Til STANDBY.dk siger Anna Piilgaard: ”Vi lancerer vores første loyalitetsprogram, Skt. Annæ Family, fordi en ret stor del af vores gæster netop er stamgæster, der kan lide den familiære følelse på hotellet.”

”Vi har derfor tænkt, hvorfor ikke give ideen med et loyalitetsprogram et skud – man behøver ikke være i en stor hotelkæde for at have et loyalitetsprogram,” siger Anna Piilgaard og fortsætter:

”Vi har med vilje ladet det være ret uigennemsigtigt, hvad der kræves for at blive inviteret af os til at blive Black-medlem; der er ingen regler for dette niveau, men det vil for eksempel være meget værdifulde stamgæster – det skal ikke være sådan programagtigt.”

”Fælles for begge programmer er, at man først begynder at optjene point hos os ved sit andet ophold; vi har for eksempel forretningsgæster som bor her flere dage om ugen – mens vi har andre loyale gæster som måske kun kommer til København en gang om året og som år efter år bor hos os,” siger Anna Piilgaard.

Hun har ikke noget bud på, hvor mange medlemmer loyalitetsprogrammet vil få – men forventninger er, at der indenfor et halvt års tid vil være cirka 1.500 medlemmer.

Fremhævet af Michelin
Hotel Skt. Annæ er i øvrigt et ud af kun 36 danske hoteller i 2019-udgaven af den nordiske Guide Michelin.

Michelin deler sin rating af anbefalelsesværdige hoteller i fem kategorier: Quite Comfortable, Comfortable, Very Comfortable, Top Class Comfort og Luxury in the traditional Style. Ingen danske hoteller optræder i sidstnævnte kategori.

Mens Skt. Annæ er et af fem københavnske hoteller som Michelin-guiden for 2019 sætter i kategorien Comfortable.

Relaterede artikler:

Ingen danske hoteller helt til tops hos Michelin

Hotelkæde vil øge i København

Kendt københavner-hotel har store byggeplaner