Et af de nyeste hoteller i Marriott-koncernen er et Moxy-hotel i byen Chattanooga i sydstaten Tennessee – her er det en del af bar-området; til marts åbner det første Moxy-hotel i Danmark. Foto: Marriott.

Marriott omdøber bonusprogram

En af verdens største hotelkoncerner får fælles bonusprogram, Marriott Bonvoy, der skal også skal omfatte de nye i porteføljen efter overtagelsen af varemærkerne Starwood og Ritz-Carlton.

Marriott Bonvoy træder officielt i kraft fra midten af februar og skal dække kædens nuværende bonusprogram, Marriott Rewards, samt de to nye overtagede varemærker, Starwood Preferred Guest (SPG) og Ritz-Carlton Rewards.

I alt har de tre bonusprogrammer over 120 millioner medlemmer.

Efter Marriott overtog Starwood-kæden med blandt andet Sheraton i 2016 har Marriott over 6.700 hoteller fordelt på foreløbig 30 varemærker med snart 1,3 millioner værelser i 130 lande og territorier.

I snit åbnes der over et nyt hotel i Marriott-kæden hver dag. I Danmark er der foreløbig to Marriott-hoteller, Copenhagen Marriott Hotel samt AC Hotel Bella Sky Copenhagen, begge hører under BC (Bella Center) Hospitality Group. Til marts åbner et tredje Marriott-relateret hotel i Danmark, Moxy, et samarbejde mellem Marriott og IKEA, i Københavns Sydhavn.

Samarbejde med Oscar og Formel 1
Og fra 13. februar begynder Marriott at udrulle sit omdøbte bonusprogram, Marriott Bonvoy (et spil med de to franske ord for ”god rejse,” bon voyage, red) gennem marketings- og salgskanaler, digitale platforme og kreditkort udstedt i samarbejde med kreditkortselskaber som American Express.

Lanceringen af det nye Marriott Bonvoy-bonusprogram bakkes op af en stor mediekampagne samt nye Marriott-partnerskaber med blandt andet den bedste række indenfor amerikansk fodbold, NFL, Mercedes-Petronas Formal 1-teamet og sponsorater i forbindelse med Oscar-uddelingen og Dubai Jazz Festival.

Marriott Bonvoy Moments får blandt andet to elite-kort: Marriott Bonvoy Titanium Elite til medlemmer med over 75 overnatninger i en 12 måneders periode samt det endnu finere Marriott Bonvoy Ambassador Elite til medlemmer med over 100 årlige overnatninger, hvor de bruger mere end 20.000 dollars.

Ligeledes kommer der en ny app, Marriott Bonvoy, der afløser app’sne SPG og The Ritz-Carlton Rewards. Indehavere af SPG eller The Ritz-Carlton Rewards apps som endnu ikke har downloadet den nuværende Marriott app opfordres til at gøre dette – fra 13. februar forsvinder nemlig SPG eller The Ritz-Carlton Rewards apps, hvorefter de automatisk, siger Marriott, opdateres til Marriott Bonvoy app’en 13.

Relaterede artikler:

Bonusprogrammer med 388 millioner medlemmer

Marriott skal være mere synlig i Norden

Marriott til søs med krydstogter