Mere end en motorbrand

Der må have været et endnu større problem under udvikling, som ikke er opklaret endnu, og som formentlig ikke bliver det, før flyets sorte boks bliver grundigt analyseret, konkluderer chefpilot Søren Byrielsen, Cimber Air. Det skriver epn.dk. 

 

 

»Det har ikke været et stort problem, at en motor har svigtet eller er blevet slukket lige under starten. Man kan sagtens korrigere med sideroret for den skæve påvirkning, det giver at starte med én motor, og der er kræfter nok i den tilbageværende motor til at komme sikkert i luften,« fastslår han.

 

 

Derfor er det sandsynligt, at noget andet har været under opsejling i det forulykkede fly, understreger Søren Byrielsen.

 

»Nu er det stadig ikke fastslået med sikkerhed, om flyet nåede at lette fra banen. Men man lander ikke igen, lige efter at flyet er kommet i luften, med mindre flyet bare ikke kan flyve mere,« siger Søren Byrielsen.

 

 

Skrevet af Hanne Aaen Lassen