Allan L. Agerholm, koncernchef i BC Hospitality Group.

Tjente 183 mio. kroner på 1,2 mio. gæster

BC Hospitality Group kom ud af 2017 med et overskud før skat på 183 millioner kroner ved at betjene 1,2 millioner hotelgæster og konferencedeltagere.

Året 2017 var et godt år for BC Hospitality Group, der blandt andet driver Bella Center og tre københavnske hoteller, henholdsvis AC Hotel Bella Sky, Copenhagen Marriott og Crowne Plaza Copenhagen Towers.

Den danske hotel- og konferencegruppe kom ud af 2017 med et overskud før skat på 183 millioner kroner ud af en samlet omsætning på lidt mere end 1, 1 milliard kroner. Dermed bidrog hver hotel- og konferencegæst med 152 kroner til overskuddet, idet der samlet var 1,2 millioner gæster sidste år, hvoraf de 600.000 var hotelgæster på koncernens 1.584 hotelværelser i København.

I årsrapporten skriver ledelsen da også, at resultatet er meget tilfredsstillende.

“Vi har aflagt et rigtigt godt regnskab og er meget tilfredse med 2017-resultatet. Vi holder dampen oppe, og hotellerne vækster. Vi udvider løbende med nye services og opnår mærkbare kvalitetsløft på tværs af enhederne, vi ser på bæredygtige løsninger i hospitalitybranchen i et holistisk perspektiv og meget mere, og alt dette afspejler sig blandt andet i en meget høj grad af lønsom kunde- og medarbejdertilfredshed, ” siger Allan L. Agerholm, der er koncernchef i BC Hospitality Group A/S.

Hotellerne præsterer godt
Allan L. Agerholm lægger ikke skjul på, at det er koncernens tre hoteller, der har præsteret godt i 2017. Produkterne er værdsat af kunderne, hvilket også fremgår af de vurderinger, som er givet på TripAdvisor, Her lå samtlige tre hoteller i top-25 blandt 119 københavnske hoteller, ligesom Copenhagen Marriott ved Danish Travel Awards 2017 løb med prisen som bedste hotel i København.

“Der er altid plads til forbedringer, hvis man vil forblive i toppen af den internationale hotel- og kongresliga. I 2017 opgraderede vi bl.a. Copenhagen Marriott hotellets fitness center og foretog en gennemgribende ombygning af luksussuiten, The Royal Suite. Vi tog desuden hul på en markant ombygning og opgradering af AC Hotel Bella Sky Copenhagens populære Sky Bar på 23. etage, som genåbner i sommeren 2018 under et helt nyt navn og koncept,” forklarer koncernchefen.

Vil udnytte synergier
Fremtidsudsigterne ser lyse ud for BC Hospitality Group. Rent økonomisk forventes et resultat før renter og afskrivninger på niveau med 2017, hvilket var 215 millioner kroner.

Indtil videre forventer Bella Center i 2018 omkring 73.000 gæster til internationale og lokale kongresser, og hotellerne forventes fortsat at kunne begå sig godt i et stærkt konkurrencepræget marked med en belægning, der ligger over de 78 procent, som er gennemsnittet for hotellerne i København.

Samtidig vil koncernen forsøge at skabe yderligere synergier mellem de forskellige forretningsområder, der udover Bella Center og de tre hoteller omfatter Comwell Conference Center, 360° Venue Catering, CIFF, CIFF Showrooms, International House og Forum Copenhagen.

På lidt længere sigt får BC Hospitality Group sit fjerde hotel i København. Sammen med ATP er man i gang med at omdanne Nordeas tidligere hovedkvarter i København – også kendt som Ørkenfortet – til et Hilton Hotel med 400 værelser, der vil få navnet Hilton Copenhagen City Center. Dette hotel ventes at åbne i 2020 afhængig af fremdriften i lokalplanen.

 

Relaterede artikler:

Hilton atter til København

Klar med Danmarks dyreste hotelsuite

Topresultat for BC Hospitality Group