”Vi havde slet og ret for mange mærkevarer”, siger koncernchef Espen Asheim fra VIA til avisen Dagens Næringsliv. Han vil ikke sige noget om kroner og ører ud over, at Gotogate og Flybillet.dk har en samlet bruttoomsætning på en kvart milliard norske kroner årligt.
”Vi har haft en proces, hvor vi de seneste måneder har set nærmere på vores 6-8 mærkevarer og fundet, at vi har for mange. Vi enedes om en beslutning om, at vi i fremtiden vil satse på bare to. VIA Travel for forretningsrejser og VIA Tours for ferie og fritidsrejser. Derefter sad vi tilbage med seks mærkevarer, som vi ikke helt vidste, hvor vi skulle placere. Nogle blev lagt ind i VIA Tours og til slut havde vi Gotogate og Flyvillet.dk tilbage”, forklarer Espen Asheim til Dagens Næringsliv.
Rygterne om salget af VIA netselskaberne har floreret længe. Stand By spurgte i sidste uge Espen Asheim, om han kunne kommentere rygterne om det forestående salg. Dengang afviste Asheim kategorisk at et salg var undervejs.