Gode råd om Kina-turister

Fordi indbyggerne i Kina generelt ikke behersker fremmedsprog, er det altafgørende, at fx. den danske incomingbranche laver brochurer på kinesisk – samt, af samme årsag, at de kinesiske turister har kinesisktalende guider ”24 timer i døgnet” under opholdet i Danmark.



Det sagde salgschef Katharina Sture Kristensen fra incomingbureauet Viewpoint Communication i sit indlæg forleden ved Danmarks Turistråds tredje debatmøde om fremtidens turisme i Danmark. På dette var bl.a. Kina i fokus.



Hun nævnte også, at et stærkt salgsargument i Kina var H.C. Andersen, som kineserne kender og elsker – men langtfra alle ved, at H.C. And er dansk.



Den kinesiske ambassadør i Danmark, Zhen Jiangou, fremhævede også H.C. Andersen. Han så stort potentiale for dansk incomingturisme fra Kina, fordi kineserne nu kan få turistvisa til EU-landene.



Ambassadøren mente dog, at Danmark ville komme i ”anden bølge” af kinesiske turister, der søger mod Europa. Kineserne vil først rejse til Tyskland, Frankrig og England, som de kender. Når de så skal på deres andet besøg i Europa, vil de vælge en rundrejse til fx. de nordiske lande.



GULLIVER ÅBNER I KINA




Som det første vestlige rejsebureau, herunder incoming, har Gulliver Travel Associates (GTA) netop fået licens til at drive rejsebureauvirksomhed i Beijing.



Når firmaet – GTA China – er oprettet, kan GTA China både sælge rejser til og ud af Kina.

Skrevet af