Arkivfoto: Lufthansa

BCD Travel og Lufthansa Group i NDC-samarbejde

En ny aftale sikrer, at BCD Travel’s kunder får flere valgmuligheder, når der skal bookes flybilletter.

I et langt sejt træk har blandt andet Lufthansa Group, der omfatter Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss og Brussels Airlines, siden 2015 arbejdet på at flytte booking af flybilletter over på egne platforme ved at indføre et gebyr, når rejsebureauerne booker via et GDS-system.

Nu har BCD Travel indgået et partnerskab med Lufthansa Group og bliver koblet op på en NDC-løsning (New Distribution Capability), der skal være med til både at forbedre bookingoplevelsen for kunderne, gøre det nemmere at sammnligne priser og give flere valgmuligheder i forhold til styringen af udgifter og sikkerhed. I starten af november indgik også Billetkonteret en aftale med Lufthansa om NDC-samarbejde.

For BCD Travel betyder partnerskabet også, at det nu bliver nemmere at vurdere hvilke elementer i NDC, det giver bedst mening for bureauets kunder at benytte.

“Vores beslutning om at teste NDC-teknologien kommer efter nøje at have fulgt Lufthansa Groups arbejde med at introducere nye teknologier på markedet”, siger Rose Stratford, Executive Vice President, Global Supplier Relations & Strategic Sourcing, BCD Travel, i en pressemeddelelse.

“Vi har altid haft en positiv holdning til NDC og støttet det, så længe det gav mening for vores kunder og forbedrede bookingoplevelsen. Udviklingen af ​​robuste og skalérbare NDC-løsninger har taget tid, men nu er en række af dem modne nok.”

GDS’erne spiller stadig en rolle
At BCD Travel har indgået en aftale om en NDC-løsning med Lufthansa Group betyder ikke, at GDS’erne (Global Distribution Systems) er ved at have udspillet deres rolle. Det er en fortsat udvikling af distributionen for at sikre kunderne den bedst mulige pris. Derfor indgik BCD Travel tidligere i år også strategiske NDC-partnerskaber med Amadeus, Sabre og Travelport.

“Forretningsrejsende i dag ønsker og fortjener en unik, skræddersyet shoppingoplevelse,” siger Thane Jackson, Vice President, Global Distribution & Channel Strategy, BCD Travel.

“Deres arbejdsgivere kræver ikke alene, at der kan søges og bookes flere steder, men også at der er adgang til robuste, pålidelige og opdaterede data for rejseplaner, rapportering og duty-of-care. Vores mål er at levere en smidig kundeoplevelse, som styrker den værdi, et erhvervsrejsebureau tilfører virksomheder, der rejser”.

BCD Travel er til stede i over 100 lande og havde i 2017 en omsætning på 25,7 milliarder dollar.

 

Relaterede artikler:

Første NDC-bookinger hos SAS i foråret 2019

Sabre rykker op i øverste NDC-liga

Ny rejseteknologi giver mange udfordringer

Billetkontoret klar med Lufthansas NDC-priser